Home > Overdenkingen > We worden getest door ons vallen en falen

We worden getest door ons vallen en falen

Ik bedoel niet te zeggen dat Christenen die terugvallen in oude zonden en terugkeren naar de wereld worden getest. Nee, dergelijke gelovigen staan oog in oog met een schipbreuk van geloof.

Maar Petrus waarschuwde “Wees daarom op uw hoede en laat u niet meeslepen op de dwaalwegen van wettelozen. Laat uw standvastigheid niet varen” (2 Petrus 3:17). Petrus waarschuwt hier gelovigen die groeien in heiligheid en die vastbesloten zijn de Heer te willen volgen.

Sommigen van u hebben misschien al eens een val gemaakt ondanks de vooruitgang die u geboekt had in de Heer. Als ik u zou vragen waar dit door werd veroorzaakt zult u misschien antwoorden “Broeder Dave, het was een vlaag van woede. Ik werd uitgelokt door mijn eigen familie en ik explodeerde, ik vind het onbegrijpelijk. Ik dacht dat ik juist steeds zachter werd, een beetje meer als Jezus. Maar iemand drukte op de verkeerde knop en ik was het kwijt”. U zult misschien zeggen “Ik ben maar een mens, hoe zou ik zoiets ooit kunnen verdragen?”

Het maakt niets uit dat u werd uitgelokt en het maakt ook niets uit of u in uw gelijk staat. Het uitdagen bewijst slechts dat u verlossing nodig heeft. De Schrift zegt “Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid” (Efeziërs 4:31)

God zal u blijven testen tot het moment komt dat u zegt “Ik heb een geest in mij die moet verdwijnen”. U zult geen groei in Christus zien, geen vrede in uw huis of op uw werk totdat u kunt zeggen “U heeft gelijk Heer, neem het van me weg!”

Als u op dit gebied getest wordt, of in welk ander gebied dan ook, dan zult u misschien wel denken “Ik voel me zo waardeloos, hoeveel heb ik wel niet verloren? Houdt de Heer nog wel van mij?”

Geliefde heilige, als u werkelijk berouw heeft dan heeft u absoluut niets verloren. God legt Zijn liefdevolle armen om u heen en zegt “Ik heb het toegestaan dat jou dit overkomt om te laten zien wat er in je hart leeft. Maar je maakt vooruitgang, je hebt gezegd met Mij te willen wandelen en Ik onderwijs je. Ik weet wat er in je binnenste leefde en Ik sta het toe dat je wordt uitgelokt totdat je afstand doet van dat alles”.

Wordt u getest? Als dat het geval is bid dan het volgende: “Heer, U heeft uw vinger op pijnlijke plekken in mijn leven gelegd. Trek ze uit mijn hart weg, moedig mij aan Heer dat ik niet achteruit ga maar vooruit met U!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

