Home > Overdenkingen > Een gedetailleerde richtingaanwijzing en heldere beslissingen!

Een gedetailleerde richtingaanwijzing en heldere beslissingen!

Gods doel met een ieder van Zijn kinderen is dat we ons overgeven aan de heerschappij en leiderschap van de Heilige Geest: “Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden” (Galaten 5:25). Met andere woorden “Als Hij in u leeft, laat Hem u dan sturen!”.

Ik wil u tonen wat het betekent om te wandelen in de Geest. Ik beweer niet dat ik er al volledig ben, maar ik ben terrein aan het winnen! We hebben ons hele leven gehoord over “wandelen in de Geest”, maar wat betekent dit nu eigenlijk? Ik geloof dat in hoofdstuk 16 van Handelingen een van de beste voorbeelden staat van wat het betekent om de wandelen in de Heilige Geest.

De Heilige Geest voorziet in absolute, heldere en gedetailleerde instructies voor hen die in Hem wandelen. Als u wandelt in de Geest, dan wandelt u niet in verwarring – uw beslissingen zijn niet vaag en onzeker.

De eerste Christenen wandelden niet in verwarring. Ze werden bij iedere beslissing geleid door de Geest, bij iedere stap en iedere handeling! De Geest sprak met hen en gaf hen op ieder moment van de dag richting. Er werd geen beslissing gemaakt zonder dit met Hem te overleggen. Het motto van de gemeente was door het hele nieuwe testament: “Laat hem die oren heeft, luisteren naar wat de Geest te zeggen heeft!”

Ik ben begonnen met mijn bediening in New York omdat de Heilige Geest mij heel duidelijk instrueerde: “Ga naar New York en sticht een gemeente”. En hij vertelde mij ook wanneer ik moest komen. Er was geen duivel of demon die mij hiervan kon doen afwijken – omdat de Geest mij gedetailleerde instructies gaf. Ik herinner me dat ik tussen Broadway en 7th Avenue stond, huilend en met omhoog gestoken armen. De Heilige Geest zei “In dit gebied zal Ik een gemeente oprichten. Gehoorzaam mij David, begin een gemeente in New York!”. Times Square Church is geen ongeluk, het is het resultaat van een helder, gedetailleerde instructie van de Heilige Geest!

  1. jan zondag
    17-06-2011 om 08:26

    wat geweldig dat David deze instructie van de Heilige Geest zo duidelijk heeft ervaren.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

