Home > Overdenkingen > Wij zijn familie

Wij zijn familie

Het claimen van de kracht die in Christus is is niet een of andere moeilijke, verborgen theologische waarheid. Ik heb in mijn bibliotheek boeken staan die uitsluitend over het onderwerp van Jezus’ Naam geschreven zijn. De auteurs hebben deze boeken geschreven om de gelovigen te helpen om de diepten uit te leggen die verborgen zijn in de naam van Jezus. Maar de meeste van deze boeken zijn zo “diep” dat ze ver boven het hoofd van haar lezers uitstijgd.

Ik geloof dat de waarheid over Jezus’ Naam zo simpel is dat zelfs een kind het kan begrijpen. Het is simpelweg als volgt: Wanneer we onze verzoeken kenbaar maken in Jezus’ Naam, dan moeten wij er volledig van overtuigd zijn dat dit hetzelfde is alsof Jezus zélf deze verzoeken doet aan de Vader. U zult zich misschien afvragen “Hoe kan dit waar zijn?”. Laat mij het u uitleggen.

We weten dat God van Zijn zoon hield. Hij sprak met Jezus en onderwees Hem gedurende Zijn tijd op aarde. En God hoorde niet alleen maar verhoorde ieder verzoek die Zijn zoon maakte. Jezus getuigde hiervan en zei “Hij hoort mij altijd”. Kortweg, de Vader wijst nooit een verzoek van Zijn zoon af.

Vandaag de dag is een ieder die gelooft in Jezus gekleed met Zijn zoonschap. En onze hemelse Vader ontvangt ons op een net zo intieme manier als Hij Zijn eigen Zoon ontving. Waarom? Dit is vanwege onze geestelijke eenheid met Christus. Door Zijn kruisiging en opstanding heeft Jezus ons één gemaakt met de Vader. “opdat zij allen één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij en Ik in U, dat ook zij in Ons zijn … Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één” (Johannes 17:21-23)

Simpel gezegd, wij zijn nu familie – één met de Vader en één met de Zoon. Wij zijn geadopteerd, met de volledige rechten tot een erfenis zoals ieder kind. Dit betekent al de kracht en alle hemelse bronnen staan tot onze beschikking door Christus.

Bidden in de Naam van Jezus is geen formule. Het is niet de zin waar kracht in zit door het simpelweg uit te spreken. De kracht ligt in het geloof dat de Heere Jezus onze zaak opneemt en het naar de Vader brengt door Zijn eigen verdienste. Hij is de advocaat – Hij doet het vragen voor ons. De kracht ligt in het er volledig op vertrouwen dat God nooit Zijn eigen Zoon zou afwijzen en dat wij de begunstigde zijn van de volstrekte trouw van de Vader aan Zijn zoon.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: