Home > Overdenkingen > Temidden van een wonder

Temidden van een wonder

Het kan zijn dat u zich op dit moment temidden van een wonder bevind maar het simpelweg niet ziet. Het zou kunnen dat u momenteel wacht op een wonder, u bent ontmoedigd omdat dingen ogenschijnlijk stilstaan. U ziet geen enkel bewijs van Gods bovennatuurlijke werk.

Sta eens stil bij wat David zegt in Psalm 18: “Toen het mij bang te moede was, riep ik de HERE aan, tot mijn God riep ik om hulp. Hij hoorde mijn stem uit zijn paleis, mijn hulpgeroep tot Hem drong door in zijn oren. Toen dreunde en beefde de aarde en de grondvesten der bergen sidderden en daverden … Rook steeg op uit zijn neus, verterend vuur kwam voort uit zijn mond … Hij neigde de hemel en daalde neder, donkerheid was onder zijn voeten … De HERE deed de donder in de hemel weerklinken, de Allerhoogste verhief zijn stem … Hij schoot zijn pijlen … hij slingerde bliksemen” (Psalm 18:7-10, 14-15).

U moet zich realiseren dat geen van deze dingen letterlijk gebeurden. Het was allemaal iets dat David zag met zijn geestelijk oog. Geliefden, dat is geloof. Het is wanneer u gelooft dat God uw roep gehoord heeft, dat Hij niet vertraagd, dat Hij uw verzoek niet negeert. In plaats daarvan begon Hij stilletjes met het wonder, op het moment dat u begon te bidden, en zelfs nu is Hij bezig met een bovennatuurlijk werk voor u. Dat is een waarlijk geloof in wonderen, Zijn prachtige, voortdurende werk in onze levens.

David begreep deze waarheid die er aan ten grondslag lag: “Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (Psalm 18:20). David verklaarde “Ik weet waarom de Heer dit allemaal voor mij doet, het is omdat Hij zich in mij verheugd”.

Ik geloof ook echt in wonderen die onmiddelijk gebeuren. God bewerkt nog steeds glorieuze instant wonderen vandaag de dag. In Matteüs 16:9-11 en Marcus 8:19-21, terwijl Jezus de discipelen herinnert aan de wonderbaarlijke spijziging van 5000 en 4000 mensen, vraagt Hij aan hen en ons om Zijn voortdurende wonderen en hun rol in onze levens vandaag de dag op te merken.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

