Home > Overdenkingen > Leugens van de vijand

Leugens van de vijand

Ten tijde van beproevingen en verleidingen komt satan met zijn leugens naar ons toe: “Je bent omsingeld en er is geen uitweg. Er zijn grotere dienaren dan jou die opgegeven hebben in dezelfde omstandigheden. Het is nu jou beurt om neer te gaan, je bent een mislukkeling want anders zou je niet in deze situatie zitten. Er is iets mis met jou en God is ontevreden over jou”.

Hizkia erkende zijn hulpeloosheid toen hij temidden van zijn beproeving zat. De koning realiseerde zich dat hij geen kracht had om de stemmen die tegen hem tekeer gingen het zwijgen op te leggen, stemmen van ontmoediging, bedreigingen en leugens. Hij wist dat hij zichzelf niet kon verlossen uit deze strijd, dus zocht hij de Heer om hulp. En God beantwoorde deze roep door de profeet Jesaja naar hem te sturen met de volgende boodschap “De Heer heeft uw roep gehoord. Vertel nu aan satan in uw poort ‘Jij bent degene die neer gaat, op de manier waarop je gekomen bent zo zul je ook weer vertrekken'”.

Hizkia was bijna gevallen voor de list van de vijand. Het feit is dat als we niet in opstand komen tegen de leugens van de duivel – als we ons niet in geloof wenden tot God in gebed ten tijde van nood, als we geen kracht putten uit Gods beloftes van verlossing – dan zal de duivel zich richten op ons wankelende geloof en zijn aanvallen verhevigen.

Hizkia verkreeg moed uit het woord dat hij ontving en was in staat om tegen Sanherib te zeggen: “Duivelse koning, je hebt mij niet gelasterd, maar God zélf. Mijn Heer zal mij bevrijden en omdat jij Hem hebt gelasterd zul je oog in oog komen te staan met Zijn toorn!”

De bijbel vertelt ons dat God Hizkia en Juda op een bovennatuurlijke manier heeft verlost: “In die nacht ging de Engel des HEREN uit en sloeg in het leger van Assur honderdvijfentachtigduizend man. Toen men vroeg in de morgen opstond, zie, zij allen waren lijken” (2 Koningen 19:35)

Gelovigen staan vandaag de dag niet op zomaar een belofte maar ook op het vergoten bloed van Jezus Christus. En in dat bloed vinden wij overwinning over iedere zonde, verleiding en strijd waar we ooit mee geconfronteerd zullen worden. Misschien heeft u onlangs nog een brief van de duivel ontvangen. Ik wil u daarom vragen: Gelooft u dat God de voorkennis heeft om te anticiperen op iedere beproeving? Op iedere dwaze handeling van u? Op iedere twijfel en angst? Als dat het geval is, dan heeft u het voorbeeld van David die het volgende bad “Deze ellendige hier riep en de HERE hoorde, Hij verloste hem uit al zijn benauwdheden”. Handel dan ook op diezelfde wijze

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: