Home > Overdenkingen > Blijf in aanbidding

Blijf in aanbidding

Mozes had een zodanige positie, zoals veel van ons vandaag de dag ook hebben, dat er voor hem maar een manier was om in overwinning te blijven. Hij had een voortdurend, nauw contact met de Heer: “En de HERE sprak tot Mozes van aangezicht tot aangezicht, zoals iemand spreekt met zijn vriend” (Exodus 33:11). Ik geloof dat het geheim tot heiligheid heel simpel is: Blijf dicht bij Jezus! Blijf op Hem zien totdat u gelijk wordt aan het beeld dat u aanschouwt.

Op een avond werd ik tegen gehouden door een hysterische vrouw die een wanhopige bekentenis er uit gooide. “Meneer Wilkerson”, zei ze al huilend. “Ik sta oog in oog met het meest donkere seizoen van mijn leven en ik weet niet welke kant ik op moet. Mijn man heeft mij verlaten en het is allemaal mijn schuld! Ik heb God en mijn gezin teleurgesteld. Wat moet ik toch doen?”

Ik werd bewogen om haar het volgende te zeggen “Beste vriend, richt uw handen hier op de hoek van de straat omhoog en begin de Heer te aanbidden. Vertel Hem nu op dit moment dat u een mislukking bent, maar dat u nog steeds van Hem houd. Ga dan naar huis en ga op uw knieën. Vraag niets aan God maar richt uw handen en uw hart op en aanbid Hem”.

Ik verliet die vrouw terwijl ze met daar stond met haar handen naar de hemel gericht, de tranen rolden langs haar wangen en ze prees de Heer en proefde al iets van de overwinning die langzaam haar leven weer binnen kwam. “Nochtans zijt Gij de Heilige, die troont op de lofzangen Israëls” (Psalm 22:4). De Heer verblijft onder de mensen die Hem aanbidden, en waar de Heer is zal er ook overwinning zijn.

Jezus heeft gezegd: “wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen” (Johannes 6:37)

“Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven” (Matteüs 11:28)

Wees niet bang om te falen, blijf ondanks uw falen gewoon doorgaan. Aanbid God totdat de overwinning de uwe is! Dit klinkt misschien veel te simpel, maar de manier om voorbij uw mislukkingen te komen is ook daadwerkelijk simpel.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

