Home > Overdenkingen > Brood van kracht

Brood van kracht

Ik heb ooit eens een week lang al huilend aan de voeten van de Heer doorgebracht, ik riep het uit naar Hem om een Woord van troost en hoop voor alle gekwetste gelovigen die naar ons schrijven. Terwijl ik in New York werkte met verslaafden, alcoholisten en daklozen bad ik “Heer, overal waar ik kijk zie ik pijn, wanhoop, verdriet en problemen. Welke boodschap kan ik ooit geven aan mensen met zulke grote noden? Wat is uw Woord voor hen? Het is zeker dat u geeft om deze kostbare mensen, en ik geloof dat u er naar verlangt hen een Woord te brengen die hen zal vrijzetten”.

De Heer verzekerde mij ervan dat Hij voorzien had in een manier waarop Hij ieder kind de kracht kon geven de vijand te weerstaan. Deze kracht komt alleen voort door het eten van het Brood die uit de hemel gestuurd wordt. Onze geestelijke gezondheid is afhankelijk van het verkrijgen van dit Brood.

Luister aandachtig naar de woorden van Jezus: “Gelijk de levende Vader Mij gezonden heeft en Ik leef door de Vader, zo zal ook hij, die Mij eet, leven door Mij” (Johannes 6:57). Jezus leefde in zo’n nauwe omgang met de Vader, en was zo toegewijd om alleen Zijn wil te doen, dat de woorden van de Vader zijn eten en drinken werden. Jezus werd dagelijks onderhouden door het horen en het zien van wat de Vader wil, wat het resultaat was van veel tijd doorbrengen met Hem.

Christus vertelde aan Zijn discipelen “Ik heb een spijs te eten, waarvan gij niet weet … Mijn spijze is de wil te doen desgenen, die Mij gezonden heeft, en zijn werk te volbrengen” (Johannes 4:32, 34). Hij instrueerde hen ook “Werkt niet om de spijs, die vergaat, maar om de spijs, die blijft tot in het eeuwige leven, welke de Zoon des mensen u geven zal” (Johannes 6:27). We kunnen beter het geheim van kracht niet mislopen; zoals Jezus leefde door de Vader , zo dienen wij ook leven te ontvangen door ons te voeden aan Christus.

Toen de kinderen van Israel zich in de wildernis bevonden, werden ze onderhouden door het manna dat dagelijks uit de hemel kwam. Door dit voorbeeld vertelt God ons dat wat we gisteren van Christus aten niet zal voorzien in onze nood van vandaag. We moeten toegeven dat we geestelijk zullen sterven en zwak en hulpeloos worden zonder een dagelijkse vooraad van vers hemels Brood. We moeten met regelmaat naar de tafel van de Heer komen.

Advertenties
  1. karin
    28-07-2011 om 18:05

    bedankt elke keer weer voor de vertaling naar het Nederlands, het is zo bijzonder om elke keer weer zo bemoedigt te worden door zo’n bjizondere Gods man, de man die nu bij God mag wezen.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: