Home > Overdenkingen > Ieder woord en belofte werd vervuld

Ieder woord en belofte werd vervuld

Jozef bevond zich in een van de donkerste momenten van zijn leven – eenzaam, teneergeslagen, stond op het punt om zijn dromen op te geven en twijfelde aan zijn plaats in God. Toen kwam er plotseling een roep van een van de bewakers van de koning: “Jozef! Fris jezelf op – de farao roept je!”

Ik geloof dat de Geest van God op dat moment op een machtige manier over Jozef kwam en zijn hart maakte een sprongetje van enthousiasme. Hij stond op het punt om te begrijpen waar het allemaal over gaat!

Terwijl Jozef zichzelf schoor en zijn haren kamde dacht hij waarschijnlijk “Dit is het begin van wat God mij beloofd heeft. Nu weet ik dat ik het echt van Hem gehoord heb! De duivel heeft nooit de controle gehad en mijn leven is niet vergooid. God had alles de hele tijd in de hand!”

In slechts enkele minuten stond Jozef voor de farao en luisterde naar zijn droom. Jozef gaf de interpretatie van de komende hongersnood en vertelde de farao dat hij het graan van de natie moest verzamelen en opslaan: “Iemand moet de leiding krijgen over de voorraadkamers. U moet een man vinden die vol wijsheid is om alles te kunnen overzien” (zie Genesis 41).

Farao keek om zich heen en keerde zich tot Jozef: “Jij! Jozef! Ik stel jou aan als mede-regeerder. Je zult direct onder mij staan en alleen ik zal meer macht over het koninkrijk hebben dan jou. Je zult alles kunnen overzien!”.

De dingen waren ontzettend snel veranderd! De dag kwam er aan dat Jozef voor zijn broeders zou staan en in staat zou zijn te zeggen “Gij hebt wel kwaad tegen mij gedacht, maar God heeft dat ten goede gedacht, ten einde te doen, zoals heden het geval is: een groot volk in het leven te behouden” (Genesis 50:20)

“Daarom heeft God mij voor u uit gezonden om u een voortbestaan te verzekeren op aarde, en om voor u een groot aantal geredden in het leven te behouden. Dus zijt gij het niet, die mij hierheen gezonden hebt, maar God; Hij heeft mij gesteld tot Farao’s vader en tot heer over geheel zijn huis en tot heerser in het gehele land Egypte” (Genesis 45:7-8)

Geliefde heilige, heel snel zult u uw huidige vurige beproevingen gaan begrijpen. God gaat u de belofte binnenbrengen die Hij u gegegeven heeft en plotseling zal het allemaal helder zijn. U zult zien dat Hij u nooit verlaten heeft. Hij moest u wel op Zijn weg meenemen, want Hij heeft u getraind en voorbereid, Hij heeft u geleerd Hem in alles te vertrouwen. Hij heeft een tijd geplanned waarin u gebruikt kunt worden – en die tijd zit er aan te komen!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

