Home > Overdenkingen > Schatten in glorie!

Schatten in glorie!

Het is onmogelijk om Gods voorzieningen te scheiden van Zijn liefde, dit heeft te maken met de overvloedige rijkdommen die voor ons in heerlijkheid zijn klaargezet. Hij heeft ons voorzieningen geschonken voor iedere crisis in het leven om ons te helpen ten alle tijde een overwinnend leven te leiden!

Ik heb wekenlang gebeden “Heer, ik wil Uw hart kennen. Ik kan geen openbaring van Uw liefde voor mij ontvangen uit welk boek dan ook, zelfs niet van de meest heilige mens die ooit geleefd heeft. Deze openbaring kan alleen van U komen, ik wil mijn eigen openbaring van Uw liefde – rechtstreeks uit Uw hart! Ik wil het zo duidelijk zien dat het mijn volledige wandel met U en de manier waarop ik dien verander”.

Terwijl ik bad wist ik niet wat ik moest verwacht. Zou een openbaring van Zijn liefde mijn ziel binnenkomen als een vloed van glorie? Zou het verschijnen als een of ander groot inzicht die mij ademloos zal doen toekijken? Zou het een gevoel zijn dat ik heel speciaal voor Hem ben – of een aanraking van Zijn hand op mij die zo werkelijk is dat het mij voor altijd zou veranderen?

Nee, God sprak tot mij door een kleine simpele vers: “Want alzo lief heeft God … dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft …” (Johannes 3:16). Zijn liefde is verbonden aan Zijn rijkdommen in heerlijkheid – Zijn overvloedige voorzieningen voor ons!

De bijbel zegt dat onze liefde voor de Heer getoond wordt in onze gehoorzaamheid aan Hem. Maar Zijn liefde voor ons wordt op een andere manier bewezen – door Zijn geven! U kunt Hem niet als liefdevol God kennen totdat u Hem ziet als een gevende God. God hield zoveel van ons dat Hij in Zijn Zoon Jezus alle schatten, glorie en giften van de Vader heeft gelegd – en toen gaf Hij Hem aan ons! Christus is Gods gift aan ons!

“Want het heeft de ganse volheid behaagd in Hem woning te maken” (Kolossenzen 1:19). “want in Hem woont al de volheid der godheid lichamelijk; en gij hebt de volheid verkregen in Hem” (Kolossenzen 2:9-10). Met andere woorden “In Hem vind u alle voorzieningen – alles wat u ooit nodig heeft!”.

Er zijn weinig Christenen die de tijd nemen om te ontvangen wat God om niets heeft geschonken. We gaan er niet achterna om het in bezit te nemen, waardoor de schatten van Christus vaak in heerlijkheid blijven liggen, en nooit opgeëist worden.

Wat een grote schok moeten we dan krijgen wanneer we zelf de heerlijkheid binnengaan! Op dat moment zal God ons alle rijkdommen tonen waar Hij in Zijn liefde in had voorzien en hoe wij er geen gebruik van gemaakt hebben.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: