Home > Overdenkingen > Gods kinderen staan in de palm van Zijn hand gegrift!

Gods kinderen staan in de palm van Zijn hand gegrift!

Dit is een van mijn favoriete schriftgedeelten:

“Jubelt, gij hemelen, en juich, gij aarde, breekt uit in gejubel, gij bergen, want de HERE heeft zijn volk getroost en Zich over zijn ellendigen ontfermd. Maar Sion zegt: De HERE heeft mij verlaten en de HERE heeft mij vergeten. Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten, dat zij zich niet ontfermen zou over het kind van haar schoot? Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet. Zie, Ik heb u in mijn handpalmen gegrift, uw muren zijn bestendig vóór Mij” (Jesaja 49:13-16)

God zegt dat ik in de palm van Zijn hand gegrift sta! Het hebreeuws woord betekent “getattoeerd” – waarmee bedoeld wordt: onuitwisbaar. Hij kan Zijn hand niet uitstrekken zonder aan mij te denken!

Geliefden, ik wil u ervan verzekeren: Het kan zijn dat u door beproevingen en lijden heen moet gaan. U kunt nog ver af staan van datgene wat u in de Heer zou willen zijn. Maar u kunt een ding zeker weten, iets wat boven al het andere uitstijgt en dat is dat Hij zich in u verheugd!

Ik schrijf dit aan u met een verzekerdheid en kennis in mijn hart dat, hoewel ik er nog niet ben, Hij mij een deel gemaakt heeft van Zijn heilige rest. Ik geloof met heel mijn hart dat ik een koninklijke kroon ben, een diadeem in Zijn hand, een genot voor Zijn ziel. Hij is niet boos op mij – Hij verheugd zich in mij!

Luister naar deze prachtige belofte:

“Ik wil juichen en mij verheugen over uw goedertierenheid, daar Gij acht hebt geslagen op mijn ellende, hebt geweten van de benauwdheden mijner ziel. Gij toch hebt mij aan de vijand niet prijsgegeven, Gij hebt mijn voeten in de ruimte doen staan … Hoe groot is het goed dat Gij hebt weggelegd voor wie U vrezen, dat Gij bereid hebt voor wie bij U schuilen ten aanschouwen van de mensenkinderen” (Psalm 31:8-9, 20)

God heeft u alles gegeven wat u maar nodig heeft om vrij en overwinnend te zijn. Hij ziet uw omstandigheden – en Hij geeft om u. Hij knuffelt u als u Hem aanroept en Hij staat klaar om naar u toe te komen om u op dat moment te helpen.

  1. 30-08-2011 om 16:28

    zo ist maar net

  2. leen.ruijgrok
    22-09-2012 om 06:52

    is daar ook een lied van mijn vrouw wil dat op de begravenis laten zingen
    bijvoorbaat dank
    leen.ruijgrok

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

