Home > Overdenkingen > Heeft God het antwoord op al mijn vragen?

Heeft God het antwoord op al mijn vragen?

Iedere gelovige die God wil behagen met zijn gebedsleven zal zichzelf deze vraag moeten stellen “Heeft God alles wat ik nodig heb? Of moet ik ergens anders heen voor mijn antwoord?”

Dit lijkt op een simpele vraag – een vraag die niet eens gesteld zou hoeven te worden. En de meeste Christenen zullen ook onmiddelijk antwoorden “Ja natuurlijk geloof ik dat God alles heeft wat ik nodig heb”. Maar het feit is dat de meeste hier niet van overtuigd zijn!

We zeggen dat we het geloven, we zingen er liederen over en we preken er over. Maar op het moment dat zich een crisis voordoet en God niet lijkt te antwoorden geloven we niet dat Hij alles heeft wat we nodig hebben.

Paulus verklaart het volgende: “Mijn God zal in al uw behoeften naar zijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus” (Filippenzen 4:19). De Heer heeft een overvloedige voorraadschuur waarmee Hij tegemoed komt aan al onze noden!

Waarom bleef de vrouw in de gelijkenis van Jezus de onrechtvaardige rechter lastig vallen om hem om gerechtigheid te vragen? Het was omdat ze wist dat hij de enige was met de kracht en de autoriteit om haar probleem op te lossen. Ze kon nergens anders naar toe (zie Lucas 18:1-8).

O hadden wij maar de innerlijke kennis dat God alleen alles heeft wat we nodig hebben, dan zouden we ons nooit in al onze ijdelheid tot andere bronnen wenden. De Heer is een rechtvaardig en heilig rechter en Hij heeft alle wijsheid, kracht en autoriteit om het probleem waar we nu mee geconfronteert worden op te lossen.

God heeft veertig jaar besteed in een poging om Israël ervan te overtuigen dat ze nooit iets tekort zouden komen – dat Hij hun constante bron van voorzieningen zou zijn: “Want de HERE, uw God, heeft u gezegend in al het werk uwer handen; Hij heeft uw tocht door deze grote woestijn gekend; deze veertig jaar was de HERE, uw God, met u, gij hebt aan niets gebrek gehad” (Deuteronomium 2:7)

God zei hier: “Er was geen schaarste, er zijn geen tekorten bij Mij. Ik heb alles wat u ooit nodig zult hebben”.

“Want de HERE, uw God, brengt u in een goed land … waarin gij aan niets gebrek zult hebben … wanneer gij eet en verzadigd wordt” (Deuteronomium 8:7-10, 12)

Vandaag heeft de Heer ons naar ons Beloofde Land gebracht – Christus! Jezus is voor ons een verblijfplaats waar er nergens een gebrek aan is. Hij vertegenwoordigd de volheid van God lichamelijk.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

