Home > Overdenkingen > Is God bereid om mij te helpen?

Is God bereid om mij te helpen?

Gelooft u dat God bereid is om uw probleem op te lossen?

Hier is waar veel Christenen falen. Ze weten dat God alles heeft wat ze nodig hebben – ze geven toe dat Hij om hen geeft maar ze zijn er niet van overtuigd dat Hij ook bereid is om te komen en te helpen.

Als God niet direct op een gebed of noodkreet reageert stellen ze zichzelf allerlei hindernissen en innerlijke blokkades voor. Ze denken direct aan allerlei redenen waarom de Heer niet bereid is om hen te hulp te schieten.

Op de Karmel berg beschuldigde Elia de heidense afgod Baäl van het verwaarlozen van kinderen:

Ze riepen “de naam van de Baäl aan en zeiden: Baäl, antwoord ons! Maar er kwam geen geluid en niemand gaf antwoord” (1 Koningen 18:26)

“Toen het middag was geworden, begon Elia hen te bespotten en zeide: Roept luider, want hij is immers een god. Hij is zeker in gepeins, of hij heeft zich afgezonderd, of hij is op reis; misschien slaapt hij en moet wakker worden. Toen riepen zij luider en maakten zich naar hun gewoonte insnijdingen met zwaarden en speren, totdat zij dropen van bloed … maar er kwam geen geluid, en niemand gaf antwoord, of sloeg er acht op” (1 Koningen 18:27-29)

Lees deze woorden nogmaals: “Er was geen geluid … geen antwoord … niemand sloeg er acht op”.

Dit is precies hoe wij God beschuldigen van het verwaarlozen van Zijn kinderen. We bidden, we schreeuwen het uit naar God, maar we gaan vervolgens onze eigen weg, niet gelovende dat Hij ons gehoord heeft!! We wandelen weg van Gods aanwezigheid – weg van de gemeente, weg uit onze geheime kamer – en vragen ons af of Hij überhaubt wel heeft opgelet!

De Heer is altijd bereid om onze gebeden te horen en te beantwoorden. Ik houd er van wat David over Hem schreef: “Want Gij, o Here, zijt goed en gaarne vergevend, rijk in goedertierenheid voor allen die U aanroepen. Ten dage mijner benauwdheid roep ik U aan, want Gij antwoordt mij” (Psalm 86:5,7)

David zei “Mijn God is klaar en bereid om mij op hetzelfde moment te beantwoorden dat ik het uitroep naar Hem! Ik stop niet om na te denken over mijn problemen. Ik treur er niet over en ik probeer het ook niet zelf op te lossen of om mezelf er uit te redeneren. Ik ga naar mijn Heer en roep HELP!”.

Dat is alles waar God op aan het wachten is – op die schreeuw vanuit uw gebrokenheid, geuit met het geloof en vertrouwen van een kind!

Advertenties
  1. Eduard
    02-09-2011 om 14:11

    “Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht” – Spreuken 3:5

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: