Home > Overdenkingen > Waarom God het gebed van David beantwoordde!

Waarom God het gebed van David beantwoordde!

David vertelt ons waarom God zijn gebed beantwoorde: “Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (Psalm 18:20)

Welgevallen betekent hier “zich in iets of iemand verheugen”. David zei hier “Ik breng vreugde aan God. Hij verlostte mij simpelweg omdat Hij zich in mij verheugd!”. En geliefden, Hij verheugd zich ook in u en mij!

Ziet u, wij die op de Heer vertrouwen zijn Zijn heilige Sion, Zijn heilig restand. Restant betekent simpelweg “zij die de Heer aanroepen vanuit een zuiver hart”. Het zijn diegenen die vanuit een lui en passief Christendom geroepen zijn en volledig toegewijd zijn aan Jezus.

Tegen de verkozenen van Sion zegt God: “gij zult een sierlijke kroon in de hand des HEREN zijn, een koninklijke tulband in de hand van uw God. Men zal u niet meer noemen: Verlatene, en men zal uw land niet meer noemen: Woestenij; maar gij zult genoemd worden: Mijn Welgevallen, en uw land: Gehuwde. Want de HERE heeft een welgevallen aan u, en uw land wordt ten huwelijk genomen” (Jesaja 62:3-4)

Waarom komt God ons ten hulp, waarom is Hij zo bereid om mij te verlossen? Het is omdat Hij zich in mij verheugd! Ik ben een blijdschap voor Hem en Hij geniet van mijn vriendschap!

Een kostbare jongeman vertelde mij: “Ik ben er nooit volledig van overtuigd geweest dat ik werkelijk door de Heer geaccepteerd ben. Ik voel me zelden goed genoeg voor God, ik blijf maar proberen Hem te behagen door goed te doen voor anderen”.

Heel veel Christenen voelen zich zo! Over de jaren heen heb ik veel oudere Christenen gekend die nooit een zekerheid in de Heer hadden gevonden. Ze voelden zich onwaardig, onrein, ongeliefd. Ze geloofden nooit dat ze een welbehagen gaven aan het hart van God, dus waren ze altijd bezig om te proberen om iets in hun leven te bewerken om Hem te behagen. Als ze op een gebied faalden deden ze drie dingen op een ander gebied om zo te proberen God blij te maken.

Geliefden, dit kan nooit de bedoeling zijn! Als u tot Jezus komt is er helemaal niets waarmee u het goed kunt maken. Nee, Hij maakt het allemaal goed voor u want dat is Wie Hij is! Hij zegt “Ik zal u vergoeden de jaren, toen de sprinkhaan (alles) opvrat, de verslinder en de kaalvreter en de knager, mijn groot leger dat Ik op u afzond” (Joel 2:25)

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

