Home > Overdenkingen > Ongeloof sluit intimiteit met God buiten!

Ongeloof sluit intimiteit met God buiten!

“maar zonder geloof is het onmogelijk (Hem) welgevallig te zijn. Want wie tot God komt, moet geloven, dat Hij bestaat en een beloner is voor wie Hem ernstig zoeken” (Hebreeën 11:6)

Al het bidden in de wereld zullen u geen goed doen tenzij het vermengd is met geloof! U kunt 3 dagen of 3 weken vasten en bidden, maar zonder geloof zult u God niet behagen. Alle uren die u in gebed doorbrengt, al uw verzoeken, al uw “komen tot Hem” zullen u niets opleveren tenzij uw hart verankert is in geloof!

“Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen” (Jakobus 1:6-7)

Als u twee uur met God doorbrengt maar niet gelooft dat Hij u zal beantwoorden dan zet u Hem twee uur lang te schande! Het zal u misschien een goed gevoel geven, of misschien voelt u zich heilig door zo lang te bidden maar in feite gooit u uw tijd weg! Want u geeft God twee uur lang van uw ongeloof en twijfel.

Ik ken Christenen die zeggen dat ze dagelijks bidden, en regelmatig vol tranen voor Zijn aangezicht staan maar er gebeurt niets. Hun harten blijven zwaar en depressief, hun levens zijn altijd in beroering. Alleen maar omdat ze de Heer in verlegenheid hebben gebracht door in Zijn aanwezigheid te komen zonder er volledig van overtuigd te zijn dat Hij doet wat Hij beloofd!

“Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden” (Marcus 11:24)

“En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen” (Matteüs 21:22)

Veel van Gods volk leven als geestelijke armoedzaaiers vanwege iets dat er ooit gebeurt is waardoor ze vraagtekens zetten bij Gods liefde. Ze zeggen “Hoe kan ik God vertrouwen als ik niet begrijp waarom Hij het toe staat dat mij zoiets verschrikkelijks overkomt?”.

Er is geen menselijk antwoord op hun verwarring. Maar God kent het begin en het eind en alleen wanneer wij samen met Hem in de hemel zijn zullen we begrijpen waarom God sommige van die stormen en hoge golven heeft toegestaan in ons leven.

Jesaja gaf een antwoord en ik geloof dat dat alles is wat we voor nu hoeven te weten: “Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten, dat zij zich niet ontfermen zou over het kind van haar schoot? Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet. Zie, Ik heb u in mijn handpalmen gegrift” (Jesaja 49:15-16)

God heeft ons Zijn Woord gegeven: “U bent Mijn kind, u staat geschreven in de palm van Mijn hand. Dus vertrouw Mij!”

  1. 30-09-2011 om 10:19

    we zalig de deman die twijfeld maar toch hoopt op God Vder

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

