Home > Overdenkingen > Het geneesmiddel voor ongeloof

Het geneesmiddel voor ongeloof

Ik heb allerlei boeken doorzocht en complete lijsten gevonden van manieren waarop je ongeloof kunt “genezen”, maar geen enkele van al deze zaken raakten mij. Dus vroeg ik God om iets simpels en Hij gaf mij twee gedachten over hoe ik mijn hart kan ontdoen van ongeloof.

1. Grijp iedere zorg, angst en last en neem ze stuk voor stuk mee naar Jezus en laat ze bij Hem liggen!

“Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u” (1 Petrus 5:7)

Geliefden, dit is Gods persoonlijke uitnodiging voor u, Zijn verzoek is: “Leg het allemaal op Mij! Draag het geen seconde langer zelf! Ik zorg voor alles wat er met u gebeurt en Ik ben groot genoeg om dit allemaal voor u te dragen!”.

Nog niet zo lang geleden belde iemand mij op die in een extreem stressvolle situatie zat, hij was op zoek naar een woord van bemoediging. Maar ik was die dag zo overweldigd door allerlei problemen dat ik het niet meer aan kon dus antwoordde ik: “Sorry maar u zult op een ander moment nog eens terug moeten bellen, ik ben op dit moment te overbelast”. Prijs God dat Hij nooit te overbelast is! Hij is nooit gestressed, Zijn schouders kunnen iedere last dragen! Hij dringt er bij ons op aan: “Leg het allemaal op Mij!”.

“Werp uw bekommernis op de HERE, Hij zal voor u zorgen; Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt” (Psalm 55:22). Ga uw lijst op dit moment langs: “Heer, ik geef U dit, en dit, en dat. Ik geef U deze last, dit probleem, deze relatie, die moeilijkheid”. En wees er ten volle van overtuigd dat Hij om u geeft en dat Hij bereid is het te dragen!

2. Werp u zelf in vol geloof op het Woord van God. Neem de uitdaging van de Heer aan om te leven naar Zijn Woord!

“Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat” (Matteüs 4:4). U moet in staat zijn te zeggen: “Ik zal leven en sterven bij Gods Woord voor mij!”

Ik wil u het volgende vragen: Hoe komt het toch dat wij Zijn Woord vertrouwen als het aankomt op onze eeuwige verlossing, maar niet als het aan komt op onze dagelijkse noden en problemen? We geloven dat Hij het moeilijkste kan, waarom is het dan moeilijker voor ons om te geloven dat Hij ons wil helpen, leiden en ons de overwinning wil geven over zonde? “Hem nu, die u voor struikelen kan behoeden en onberispelijk doen staan voor zijn heerlijkheid in grote vreugde” (Judas 1:24). God beloofd dit aan u, dus laat Hem de last dragen! Ga naar de Heer en sta op Zijn Woord. Zeg Hem dat u uzelf er met uw volledige leven op wilt werpen! Toon Hem dat u ieder Woord dat Hij ooit gesproken heeft gelooft en er op vertrouwd – en wees gezegend!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

