Home > Overdenkingen > De gift van Zijn vrede

De gift van Zijn vrede

“Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus” (Filippenzen 4:6-7)

Toen ik deze passage onlangs weer las werd ik geraakt door iets dat ik nog niet eerder gezien had. Paulus zegt ons dat we moeten stoppen om ons zorgen te maken en dat we onder gebed en smeking tot God moeten gaan en Hem moeten danken voor het antwoord. Maar hij spreekt niet over het ontvangen van antwoorden! Paulus zegt niets over het ontvangen van een woord van richting, verlossing, wonderen of genezing. In plaats daarvan zegt hij dat we een gift van de vrede van God ontvangen.

God beantwoord al onze verzoeken en smekingen met de gift van Zijn vrede. “laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus” (v. 6-7).

Met andere woorden, Gods eerste antwoord op ieder gebed en hartekreet is Zijn vrede! Alle biddende mensen hebben dit ene ding met elkaar gemeen: Ongeacht hoe slecht ze zich voelen terwijl ze hun binnenkamer binnen gaan, ze komen er stuk voor stuk uit met Zijn vrede! God doet dingen hier en daar, Hij bereid de harten van mensen voor en Hij regiseert gebeurtenissen, maar tot Zijn voorzienigheid een antwoord voor uw gebed uitwerkt zegt Hij “Ik zal u niet datgene geven waarvan u denkt dat u het nodig heeft, maar ik zal u datgene geven waarvan ik weet dat u het nodig heeft – een vrede in uw denken en in uw hart!”

Veel van ons worstelen met de Heer in gebed. We doen onder tranen allerlei verzoeken bij Hem; we bonken op de poorten van de hemel, we claimen iedere belofte. Maar terwijl de dagen, weken en maanden voorbij vliegen beginnen we ons af te vragen “Waarom geeft U geen antwoord Heer? Wat blokkeert mijn gebed? Wat heb ik gedaan om u te mishagen?”

Het feit is dat God allang tegen ons gezegd heeft “Hier is Mijn vrede die alle verstand te boven gaat! Neem het en laat het in uw hart regeren terwijl ik alles ten goede van u uitwerk!”. We worden in Gods vrede bewaard totdat Zijn belofte is uitgewerkt door de Heilige Geest!

Houd vast aan Zijn vrede en laat het in uw hart regeren!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

