Home > Overdenkingen > Iemand begrijpt het

Iemand begrijpt het

“HERE, Gij doorgrondt en kent mij” (Psalm 139:1)

Niemand begrijpt mij dan alleen God
Hij begrijpt mijn diepste gedachten

 Ook al heb ik nog geen woord gesproken, God weet wat ik ga zeggen
Hij heeft mij ingesloten en Zijn hand op mij gelegd
Deze kennis reikt zo hoog dat ik het niet kan bereiken

Er zijn tijden dat de duisternis mij omringt,
maar toch doorzoekt Hij mijn hart en weet ervan
Hij ziet mijn boze wegen, alleen Zijn wijsheid kan mij begrijpen

In de dagen dat ik het tot Hem uitroep geeft Hij mij antwoord
Hij bekrachtigd mij in mijn ziel met Zijn kracht
Duisternis en licht zijn beide voor Hem gelijk
Hij begrijpt mijn duisternis en geeft mij Zijn licht

Hij begrijpt mij

  1. Raquel van de Raa
    11-10-2011 om 10:36

    AMEM!!

  2. van der Vloed, Piet M.L.
    11-10-2011 om 16:58

    Het haalt zo de druk weg om expliciet te bidden en precies te zeggen wat je voelt en bedoelt. Het tolt soms zo in je hoofd dat je niet weet wat je en hoe je het moet zeggen.
    Het is toch meer de vertrouwelijke omgang van voortdurend weten dat wat je denkt en wat je doet mijn Hemelse Vader weet wat ik nodig heb. Mij rest slechts Hem in alles te aanbidden om wie Hij is.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

