Home > Overdenkingen > Wij ontvangen alle voordelen

Wij ontvangen alle voordelen

God gaf Zijn Zoon, de Zoon gaf Zijn leven en wij ontvangen alle voordelen!

Met wederzijds goedvinden hebben de Vader en de Zoon een verbond gesloten om het zaad van Christus te bewaren en behouden. De bedoeling van dit verbond is om ervoor te zorgen dat we zullen volharden tot aan het eind.

“Hij zal tot Mij zeggen: Gij zijt mijn Vader, mijn God en de rots van mijn heil. Ja, Ik zal hem tot een eerstgeborene stellen, tot de hoogste van de koningen der aarde. Voor altoos zal Ik jegens hem mijn goedertierenheid bewaren en mijn verbond zal voor hem vast blijven; zijn nakroost zal Ik voor immer doen voortbestaan, en zijn troon als de dagen des hemels. Indien zijn zonen mijn wet verlaten, en niet naar mijn verordeningen wandelen; indien zij mijn inzettingen ontwijden, en mijn geboden niet onderhouden, dan zal Ik hun overtreding met de roede bezoeken, en hun ongerechtigheid met plagen; maar mijn goedertierenheid zal Ik hem niet onthouden, mijn trouw zal Ik niet verloochenen, mijn verbond zal Ik niet ontwijden, noch veranderen wat over mijn lippen gekomen is. Eenmaal heb Ik bij mijn heiligheid gezworen: Hoe zou Ik tegenover David liegen! nakroost zal voor altoos bestaan, zijn troon zal als de zon vóór Mij zijn” (Psalm 89:27-37)

De Vader heeft deze verbondsbelofte gemaakt naar Zijn Zoon: “Ik, de HERE, heb u geroepen in gerechtigheid, uw hand gevat, u behoed en u gesteld tot een verbond voor het volk, tot een licht der natiën” (Jesaja 42:6). God zei hier “Mijn hand zal altijd de Uwe vasthouden en U zult nooit buiten het bereik van mijn bewarende macht staan. Ik beloof dat ik U zal bewaren voor alle listen van de duivel”.

Deze belofte van de Vader is nu ook beschikbaar gemaakt voor ons, doordat het offer van de Zoon aan het kruis ons binnen de verbonds overeenkomst heeft gebracht. God beloofde Zijn Zoon: “Als U gaat, dan zal ik ieder zaad van U bewaren en behouden, net zoals Ik U heb bewaart en behouden. Ik zal nooit Mijn trouw van U wegnemen en ook niet van Uw kinderen”.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

