Home > Overdenkingen > Het genezen van de tong

Het genezen van de tong

De profeet Jesaja voorziet ons van een voorbeeld van hoe we onze tong kunnen genezen.

1. Jesaja naderde de Heer en bad voor een visioen van Gods heiligheid. “zag ik de Here zitten op een hoge en verheven troon” (Jesaja 6:1).

Een ieder die een leven wilt leiden die de Heer behaagt moet continu Zijn aanwezigheid binnengaan totdat hij een visioen van Gods heiligheid heeft ontvangen. Alle genezing, alle ware zegeningen, alle overwinningen beginnen bij Zijn troon. Dat is waar wij God in al Zijn Heiligheid zien!

2. In Gods heilige aanwezigheid werd de profeet Jesaja ten diepste overtuigd dat hij onreine lippen had. “Wee mij, ik ga ten onder, want ik ben een man, onrein van lippen, en woon te midden van een volk, dat onrein van lippen is, – en mijn ogen hebben de Koning, de HERE der heerscharen, gezien” (Jesaja 6:5).

Waarom riep Jesaja het uit “Ik ben een man met onreine lippen”? Dit was omdat hij de Koning van alle glorie gezien had! Onze overtredingen worden bijzonder zondig wanneer we in Gods aanwezigheid zijn. Het licht van Zijn Heilig aangezicht ontmaskert alles dat niet als Hem is!

3. Jesaja stond het de Heer toe hem aan te raken om hem te reinigen met een heilig vuur. “Maar één der serafs vloog naar mij toe met een gloeiende kool, die hij met een tang van het altaar genomen had; hij raakte mijn mond daarmede aan en zeide: Zie, deze heeft uw lippen aangeraakt; nu is uw ongerechtigheid geweken en uw zonde verzoend” (Jesaja 6:6-7).

Gods Woord is een levende kool en de Heilige Geest is zijn vuur! Op dit moment bent u aangeraakt door de Heilige Geest door deze boodschap en God wil Zijn vuur op uw tong leggen om het te heiligen. Hij kan dit voor u doen als u het toestaat dat Zijn Woord u veroordeeld! Hij is de Enige die het kan, u hoeft slechts te erkennen zoals Jesaja dat deed “Wee mee, ik ben onrein!”

Laat dit woord recht naar uw hart gaan om u te zuiveren met zijn vuur. Erken “Ja, ik ben het Heer! Ik zal dit dit woord niet aan mij voorbij laten trekken! Zuiver mijn lippen en mijn tong, reinig mijn mond en mijn hart!”

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

