Home > Overdenkingen > God weet wat het beste voor ons is!

God weet wat het beste voor ons is!

Er zijn tijdens dat God dingen van ons afneemt en op andere momenten wanneer we bidden voor dingen die we denken nodig te hebben geeft God ze niet aan ons. Maar toch “… de HERE kent de weg der rechtvaardigen” (Psalm 1:6). Op een dag zal blijken dat Gods acties in het voordeel van ons en Zijn Koninkrijk zijn!

De grootste voldoening in het leven komt van het wandelen in Gods perfecte wil, van het doen van Zijn werk, van het leven naar Zijn keuzes. Maar de meeste van ons zijn ervan overtuigd dat alleen wij weten wat we nodig hebben om voldoening en geluk te vinden. Terwijl in werkelijkheid de meeste van die dingen, waarvan we denken dat het goed voor ons is, ons uiteindelijk kapot maken! Het is nog nooit in de geschiedenis voorgekomen dat God iets van Zijn kinderen afneemt zonder hier iets beters voor in de plaats te geven, iets mooier, iets wat veel meer voldoening geeft.

Het beste van God is niet iets om bang voor te zijn; Hij weet niet alleen wat het beste voor u is, Hij wil ook dat u het beste van Hem ontvangt! Als wij dit nu eens echt zouden geloven dan bewerkt dit een rust, een vrede en een vreugde in ons! We zouden niet verdrietig zijn als we dingen moeten loslaten; we zouden weten dat we vrijgezet zijn van elke binding! We zouden zeggen “Heer, als U dit van mij afneemt dan moet dat betekenen dat U iets veel beters voor mij heeft. Dus neem het van me af – U mag het hebben!”

Geliefden, we moeten leren te rusten in de liefdevolle handen van de Vader! We moeten op een punt van vertrouwen komen waar we kunnen zeggen “Ik heb een liefdevolle Vader die het beste voor mij wil, Hij weet het allemaal!”. Hoe kwam Job uiteindelijk op die plaats van rust? Hij overtuigde zichzelf ervan dat God weet waar Hij mee bezig is en dat Hij alles onder controle heeft! Job zei “Want Hij weet, hoe mijn wandel is; toetste Hij mij, ik kwam als goud te voorschijn” (Job 23:10).

Veel Christenen zien God aan het werk in hun leven maar vragen zich nog steeds af “Wat als ik het verpest? Wat als ik iets verkeerd doe en God boos of ongeduldig wordt? Zullen al Zijn beloftes dan niet meer voor mij gelden? Zal ik dan genoegen moeten nemen met iets wat minder is dan het beste van God?”. Nee – nooit! Als uw hart recht voor God staat, als u telkens naar Hem blijft rennen en Hem zoekt met geheel uw hart, dan zal er niets zijn dat Zijn plannen voor u wijzigt!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

