Home > Overdenkingen > Klaar voor een opwekking

Klaar voor een opwekking

Kunnen we klaar zijn voor een opwekking wanneer we geloven dat alle hoop verloren is – dat we net een keer teveel gezondigd hebben en er niets mis rest dan oordeel? Geliefden, we kunnen geen geloof hebben voor een opwekking totdat we er volledig van overtuigd zijn dat God nog steeds Zijn Geest over de mens wil uitstorten!

Waarom is de wereld nog niet veroordeeld? Waarom is Jezus nog niet terug gekeerd? Dat is omdat er nog steeds een grote oogst is en God wil niet “… dat sommigen verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen” (2 Petrus 3:9).

We zien dit grote leger van de Heer in een gedeelte van Jesaja waar God de profeet opdroeg om aan Juda te vertellen: “Waar toch is de scheidbrief uwer moeder, waarmede Ik haar verstoten heb? Of wie van mijn schuldeisers is het, aan wie Ik u verkocht heb? Zie, om uw ongerechtigheden zijt gij verkocht en om uw overtredingen is uw moeder verstoten. Waarom was er niemand, toen Ik kwam, en antwoordde niemand, toen Ik riep? Is mijn hand dan werkelijk te kort om te verlossen, of is er in Mij geen kracht om te redden?” (Jesaja 50:1-2)

God was al gescheiden van Israël en had “haar de scheidbrief gegeven” (Jeremia 3:8). Maar nu lag Zijn aandacht bij Juda, een volk die Hem had bedrogen en van Hem was weg gelopen. God had nog steeds een hart voor Juda en Hij kwam vol tranen bij hen om de scheidbrief te zien (zie Jesaja 50:1). Hij zei “Toon Mij uw scheidingspapieren! Bewijs aan Mij dat ik u ooit heb weg gedaan. U was het die van Mij wegliep! Ik heb niets gedaan om u verdriet te geven of pijn te doen. Ik hield de gehele tijd van u, Ik kwam tot u en Ik heb u geroepen!”

Geliefden, dat is precies wat ik God momenteel zie doen met de wereld. Hij zegt tegen ons “Toon Mij de scheidbrief! Toon Mij dat Ik bij u ben weg gelopen! Ik heb Mijn Geest niet weg getrokken, nee Ik ben nog steeds aan het werk in uw natie – Ik roep nog steeds!”.

De Heer spreekt dit woord via veel kansels over de gehele wereld. Hij spreekt het door godvruchtige mannen en vrouwen die hun kostbare tijd besteden in het zoeken van Hem. Hij roept de mensheid op tot berouw – terug naar Zijn hart!

We dienen er volledig van overtuigd te zijn dat er nog steeds tijd is, dat er nog steeds hoop is, en dat de Geest aan het werk is in de hele maatschappij terwijl wij aan het bidden zijn. Hij roept en trek de mensen tot Zichzelf!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

