Home > Overdenkingen > Duisternis kan het licht niet stoppen!

Duisternis kan het licht niet stoppen!

Toen ik net begonnen was met mijn bediening sprak ik in kerken door heel Amerika, en waarschuwde hen voor de morele landverschuiving die er aan zat te komen. Ik vertelde de mensen in Iowa, Oklahoma en alle zuiderlijke staten dat zelfs het kleinste gehucht te maken zou krijgen met drugsproblemen. Er zouden dealers verschijnen op scholen en speelplaatsen. Ik waarschuwde voor schaamteloze homoseksualiteit, met naakte parades in de steden en ik profeteerde dat naaktheid en seksuele handelingen gewoon tijdens prime-time op televisie te zien zouden zijn.

Veel mensen die me hoorden prediken dachten dat ik van een andere planeet kwam. Voorgangers scholden me uit en oprechte christenen kwamen naar me toe en zeiden “Onmogelijk! God zal dit nooit toestaan in Amerika”. Vandaag zijn sommige van deze mensen grootouders. Ze zitten voor hun tv en kijken naar de films waar ik over geprofeteerd heb en hun kleinkinderen zijn verslaafd aan drugs en alcohol. De duisternis waar ik hen voor waarschuwde was gekomen.

Kunt u zich voorstellen hoe duister het over tien jaar zal zijn, als de Heer nog niet terug gekeerd zal zijn?

Maar ik vraag u: Terwijl u de duisternis steeds meer grip ziet krijgen om u heen, gelooft u dan dat het groter zal worden dan het licht van het evangelie? Bent u bang dat de duisternis het zal doven?

Dit zal nooit gebeuren! Gods volk moet nooit geïntimideerd raken door de duisternis of door de woede van de vijand. De Bijbel zegt dat Jezus in de duisternis zal schijnen ongeacht hoe duister de wereld zal worden! “Het volk dat in donkerheid wandelt, ziet een groot licht; over hen die wonen in een land van diepe duisternis, straalt een licht” (Jesaja 9:1)

We leven in een tijd van wijdverspreide dood en duisternis. Maar God zegt dat in zulke tijden Zijn licht het felst schijnt: “En Ik zal de blinden leiden op een weg die zij niet kenden; op paden die zij niet kenden, zal Ik hen doen treden; Ik zal de duisternis voor hen uit tot licht maken en de oneffen plaatsen tot een vlakte. Dit zijn de dingen die Ik doen zal en die Ik niet zal nalaten” (Jesaja 42:16)

Geen enkele duisternis zal ooit het licht van God doen stoppen! Dus trek uw ogen af van de duisternis, van de zonde, van de woede van gewelddadige mensen, en geloof en vertrouw op de Heer dat Hij Zijn licht zal schijnen!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

