Home > Overdenkingen > De geest van genade

De geest van genade

De Bijbel zegt dat de Heilige Geest uitgestort zal worden als “… de Geest der genade en der gebeden” (Zacharia 12:10)

Het boek Titus vertelt ons dat ons genade wordt gegeven als macht over zonde, om ons in staat te stellen om nuchtere, heilige levens te leiden: “Want de genade Gods is verschenen, heilbrengend voor alle mensen, om ons op te voeden, zodat wij, de goddeloosheid en wereldse begeerten verzakende, bezadigd, rechtvaardig en godvruchtig in deze wereld leven, verwachtende de zalige hoop en de verschijning der heerlijkheid van onze grote God en Heiland, Christus Jezus” (Titus 2:11-13)

Er is een geweldige maat van deze genade in Gods volk te vinden sinds pinksteren. De Heilige Geest heeft overtuiging van zonde over alle naties gestuurd, en heeft gelovigen van ieder ras en taal onderwezen over hoe ze goddeloosheid en wereldse lusten moeten verlaten. Het resultaat was een volk die nuchter en rechtvaardig leeft in deze huidige wereld, een volk die verlangt naar de komst van Jezus.

Ik geloof dat Zacharia 12:10 profeteert dat in het laatste uur de Heilige Geest op een machtige manier over Gods volk zal vallen met een geest van genade die hen in een klap zal wegdraaien van iedere wereld-gelijkvormigheid. Het zal in hen een roep ontwikkelen naar zuiverheid van hart!

Een geliefde broeder in de Heer belde mij op en zei me dat de leiders in zijn bediening waren samen gekomen om de Heer te zoeken. De Heilige Geest begon temidden van hen zonde bloot te leggen en een aantal van het team moesten ontslagen worden. Deze broeder vertelde mij “Nu dat de Heilige Geest gekomen is is er een druk om het goede te doen”.

Deze uitspraak raakte mij en ik kon het niet van me afschudden: een druk om goed te doen. Wanneer de Heilige Geest komt en zonde openbaart, worden zei die lauw zijn of in compromis leven overtuigd van zonde. Dienaren zullen wakker worden voor een waarlijke “genade prediking”, het soort prediking dat mensen zal overtuigen van ieder verborgen ding in hun leven.

Geliefden, de druk om zonde te verlaten en goed te doen zal groot en zwaar worden in de gemeente van de laatste dagen!

  1. 10-12-2011 om 19:40

    In welke periode en tijd van het leven je ook komt.
    Vraag God om hulp. Hij zal die geven.
    Zelf bijzonder veel steun gehad toen ik in een periode van diepe depressie bad:
    HEER WAAROM??????
    God gaf constant maar een antwoord en daardoor heb ik het geloof behouden.
    IK HEB U INGEBED ( INGEKAPSELD) INM DE KANALEN VAN MIJN GENADE EN DIE GENADE IS VOOR U GENOEG.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

