Home > Overdenkingen > Bidden zoals de wereld het nooit gekend heeft!

Bidden zoals de wereld het nooit gekend heeft!

Een zendeling sprak in onze gemeente over grote opwekkingen rond de wereld. In al deze gevallen werd de “geest van gebed” verbonden aan de laatste oogst. In Vietnam, China, Siberië, de Amazone, Afrika en in veel andere plaatsen was Gods volk aan het bidden met vuur en vurigheid – huilend en schreeuwend tot de Heer, ze zoeken Zijn aangezicht, rekenen af met zonde en keren zich tot gerechtigheid.

U kunt een dergelijke neiging tot gebed niet zelf produceren, het is het resultaat van de Geest der smeekbeden – zoals God beloofd heeft in Zacharia 12:10. En deze gelovigen ervaarden dit al!

Niet zo lang geleden riepen we op voor de weken van gebed bij Times Square Church en we hebben ook een klein voorproefje geproefd van deze uitstorting van de Geest. Het is waar dat er een zekere mate van vuur en vurigheid in gebed te vinden is in onze natie. Maar we hebben nog niet de uitstorting van de Geest der smeekbeden meegemaakt!

God toont mij dat zelfs het verlangen en de neiging tot gebed moet komen van de Heilige Geest. Nu heb ik het volgende dilemma: God heeft beloofd om de Geest der smeekbeden uit te storten over Zijn gemeente, en ik wil deel zijn van een echte beweging van God. Dus hoe kan ik er zeker van zijn dat ik deze uitstorting ontvang?

Het antwoord staat in Zachari 10:1 “Vraagt van de HERE regen ten tijde van de late regen. De HERE maakt de bliksemschichten; een stortregen zal Hij hun geven, voor iedereen gewas op het veld” (Zacharia 10:1)

We moeten de Heer voor deze Geest der smeekbeden vragen! De bliksemschichten in dit vers spreken over “onweer, donderwolken”. God heeft beloofd om ons regen te geven! Hij zegt ons in Zacharia “Vraag en Ik zal u deelgenoot maken van deze last, maar u moet eerst Mij zoeken!”. Het is tijd dat we de Heer gaan vragen “O Heer, stort Uw Geest uit op mij zodat ik kan leren om te bidden! Open de fontein, laat me een deel uitmaken van uw laatste oogst!”.

Wanneer Zijn Geest der smeekbeden op uw neer regent, zult u zien dat u zult bidden voor heiligheid, godvruchtigheid en zuiverheid. U zult voorbede doen voor uw geliefden en in huilen uitbarsten vanwege deze stervende wereld. Maar u moet het de Heer vragen om het in u te doen door de Heilige Geest – en Hem vervolgens op Zijn Woord vertrouwen!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

