Home > Geen categorie > Een Heilige Geest gemeente!

Een Heilige Geest gemeente!

U moet nooit naar de kerk gaan zonder te bidden “God, geef me Heilige Geest oren om te horen. Help mij om Uw Woord te horen, te begrijpen en toe te passen op mijn leven!”. Want net zoals de Heilige Geest de tong van de spreker zalft om te spreken, zo moeten ook uw oren gezalfd zijn om te horen.

In een Heilige Geest gemeente hoort u altijd een hartverscheurende kreet van berouw. In feite kunt u zelf geen Heilige Geest persoon zijn totdat u zelf ook vanuit het diepste van uw binnenste die kreet geuit hebt. En dat is iets wat Salomo nooit gedaan heeft!

De gemeente van koning David was niet perfect; sterker nog het was een soort Korintische gemeente. David begin overspel; hij doodde een onschuldig mens; en hij wandelde een seizoen lang in een verschrikkelijke misleiding. Maar nadat David gezondigd had, uitte hij deze hartverscheurende kreet vanuit zijn diepste wezen: “was mij geheel van mijn ongerechtigheid, reinig mij van mijn zonde. Want ik ken mijn overtredingen, mijn zonde staat bestendig vóór mij. Tegen U, U alleen, heb ik gezondigd, en gedaan wat kwaad is in uw ogen … verwerp mij niet van uw aangezicht, en neem uw heilige Geest niet van mij” (Psalm 51:4-6, 13).

Een hartverscheurende schreeuw is het kenmerk van een Heilige Geest gemeente! Natuurlijk zijn er mensen in deze gemeente die falen en in misleiding wandelen. Maar net als David zijn ze zo gevoelig voor het werk en het bewegen van de Heilige Geest geworden, dat ze niet altijd een profeet nodig hebben om hen te vertellen dat ze gezondigd hebben. Ze hebben al berouw voordat een profeet zich tot hen wend – omdat ze zich verwond voelen door hun zonde!

David zei het volgende over zonde: “banden van het dodenrijk hadden mij omgeven, valstrikken van de dood lagen op mijn weg. Toen het mij bang te moede was, riep ik de HERE aan; tot mijn God riep ik … Hij reikte van omhoog, greep mij, trok mij op uit grote wateren. Hij ontrukte mij aan mijn machtige vijand, aan mijn haters” (2 Samuel 22:6-7, 17-18).

God zal de Salomo gemeente tot een ruïne maken en de gemeente van David heroprichten vanuit de ruïnes. Deze gemeente van het laatste restant zal een goddelijke droefheid kennen over zonde. Het zal het uitschreeuwen uit zielspijn en berouw en het zal volledig afhankelijk zijn van de Heilige Geest!

“Daarna zal Ik wederkeren en de vervallen hut van David weder opbouwen, en wat daarvan is ingestort, zal Ik weder opbouwen, en Ik zal haar weder oprichten” (Handelingen 15:16)

Categorieën:Geen categorie Tags: , , , , , , , , , ,
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

