Home > Overdenkingen > Volledig voldaan met Jezus

Volledig voldaan met Jezus

Het is niet voldoende voor Jezus om uw hart te winnen, Hij moet de voldoening van uw hart zijn! Maar er zijn veel gelovigen die nooit tevreden zijn met Jezus, ze gaan altijd alle kanten op door hun omstandigheden. Dat is geen geschikte bruid voor de bruidegom. Nee, er moet een bepaalde schoonheid Zijn die de bruid siert: “laat de koning uw schoonheid begeren” (Psalm 45:12). Maar wat is deze schoonheid?

De Heilige Geest zegt “Als u alles aan de kant zet, alle anderen vergeet en uzelf versiert voor Hem alleen, dan zal Hij naar uw schoonheid verlangen!”. Dat betekent dat geen baan, geen persoon, geen relatie tussen u en Hem kan komen in te staan!

Ik hoorde een godvruchtige vrouw eens zeggen “Hoe godvruchtiger mijn man wordt, hoe aantrekkelijker hij wordt voor mij”. En het is waar, dat is waar een godvruchtig huwelijk om draait. Zo is het ook dat hoe meer u uzelf geeft in toewijding aan de Heer, hoe aantrekkelijker en mooier u wordt voor Hem.

“laat de koning uw schoonheid begeren” (Psalm 45:12). Wat een ongelooflijke gedachte: Jezus kan niet van u wegblijven! De Hebreeuwse betekenis van schoonheid hier staat voor een sterk, smachtend verlangen. Met andere woorden, Jezus zal dicht bij u zijn en overstromen met een verlangen naar u!

Ik heb veel huwelijken voltrokken in mijn leven. En er is nog nooit een echtgenoot geweest die niet vol vreugde glimlacht als hij zijn bruid ziet en denkt “Ze is helemaal de mijne!”. Geliefden, dat is de schoonheid waar ik hier over spreek. Jezus verheugd zich en zegt over ons “Ik ben de appel van haar oog, ze besteed liever tijd met Mij dan met wie dan ook. En dat maakt haar zo mooi!”

Het is waar, de bruid van Christus heeft een innerlijke schoonheid die haar aantrekkelijk maakt aan de buitenkant. Ze is louter pracht daarbinnnen (Psalm 45:14) omdat ze toegewijd is aan haar echtgenoot. Hij weet zonder enige twijfel “Zij is de mijn – toegewijd aan alleen Mij! Ze aanbidt Mij en onderwerpt zich aan Mij. Ik ben de Enige in haar leven, ik heb haar volledige aandacht. Ze maakt tijd voor Mij, is dolgelukkig in Mijn aanwezigheid en verlangt ernaar om continu bij Mij te zijn”. Wat een prachtige toewijding!

  1. Eduard
    04-01-2012 om 10:14

    Amen en zo is het ook. Mijn vrouw is ook op haar mooist als ze in Gods aanwezigheid is, wanneer ze overstroomt met Zijn glorie, heerlijkheid, liefde en genade. Het is waar dat naarmate ze godvruchtiger wordt ze steeds aantrekkelijker wordt voor mij. Ik denk ook dat een vrouw (en mannen ook) zichzelf compleet moeten verliezen in Christus, zodat ze samen met Hem verborgen zijn in God. Op die manier kan het niet anders dan dat jou (toekomstige) partner eerst God en Zijn Koninkrijk moet zoeken voordat hij of zij jou vind. Op die manier wordt Zijn genade als vanzelf de basis voor de relatie die er is of komen gaat en sta je alleen maar naast elkaar als je beide bij Hem bent.

    • Anneke
      04-01-2012 om 16:24

      AMEN, kan daar volmondig AMEN op zeggen

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

