Home > Overdenkingen > Een godsdienst van het gezicht

Een godsdienst van het gezicht

Wanneer we toestaan dat Jezus de Heer over alles is – wanneer we al onze zorgen op Hem werpen, volledig vertrouwen op Zijn woord en rusten in Zijn liefde – dan zal ons aangezicht een diepe verandering ondergaan. Er zal een rustige kalmte van ons afstralen.

De Schrift geef ons hier veel voorbeelden van: Toen Hannah haar lasten neerlegde toonde haar gelaat geen droefheid meer (1 Samuel 1:18). Toen Stefanus tegenover de vijandige, boze mannen stond in het Sanhedrin zagen zij “… toen zij hem aanstaarden, zijn gelaat als het gelaat van een engel” (Handelingen 6:15). Stefanus stond temidden van ongelovigen met de glans van Jezus Christus en het verschil was voor iedereen zichtbaar!

Ik ben ervan overtuigd dat het onze plicht is om ons aangezicht te laten spreken over Gods trouw in onze levens. Maar het probleem is dat onze gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal vaak het tegenovergestelde zeggen! Van veel gelovigen zegt het gezicht “Mijn God heeft me laten vallen! Hij geeft niet meer op mij. Ik moet alle lasten en problemen zelf dragen omdat God dit niet voor mij doet!”.

U zegt deze dingen misschien niet bewust, maar ze zijn wel afleesbaar op uw gezicht. Ik wil u uit Gods woord aantonen dat datgene waar u doorheen gaat niets nieuws is. Iemand anders is ook op die plaats geweest:

“des nachts is mijn hand uitgestrekt en zij wordt niet moede, mijn ziel weigert zich te laten troosten … ik ben onrustig en kan niet spreken … Zal de Here dan voor altoos verstoten, en niet meer goedgunstig zijn? Neemt zijn goedertierenheid voor immer een einde, houdt de belofte op van geslacht tot geslacht? … Daarom zeg ik: Dit krenkt mij, dat de rechterhand des Allerhoogsten verandert” (Psalm 77:3-11).

Maar de psalmist komt uiteindelijk uit zijn problemen zijn aangezicht is weer hersteld. Waarom? Omdat hij het volgende zegt “Mijn stem is tot God, en ik roep; mijn stem is tot God … Ten dage mijner benauwdheid zoek ik de Here” (Psalm 77:2-3).

Als dit u omschrijft dan smeek ik u: Zorg ervoor dat u vandaag, en dan ook echt vandaag, uzelf insluit ergens met de Heer om het uit te schreeuwen tot Hem! Vertel Hem dat u aan het einde van uw kunnen aangekomen bent, dat u het niet langer meer aan kunt, dat u er klaar voor bent om alles op Zijn schouders te leggen. Bespreek het allemaal met God!

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

