Home > Overdenkingen > De beperkingen van het wonderlijke

De beperkingen van het wonderlijke

Niemand heeft zoveel bovennatuurlijke werken gezien als Israël. God gaf het volk wonder na wonder – maar ongeacht wat voor groots werk God deed het volk bleef net zo ontrouw en ongelovig als tevoren! U zou denken dat de tien plagen over Egypte geloof geproduceerd zou hebben in de Israelieten. Toen Egypte werd getroffen met vliegen was er geen vlieg te vinden in het kamp van Israël. Toen er over Egypte een complete duisternis viel, was er geen duisternis te vinden in Israël. Maar geen enkele van deze plagen heeft een mate van geloof geproduceerd in hen!

Zelfs nadat God de rode zee in tweeën spleet bleef het geloof van Israël slechts drie dagen aanhouden. De Schrift zegt “zij gedachten niet aan uw talrijke gunstbewijzen, doch waren weerspannig bij de zee, bij de Schelfzee” (Psalm 106:7). De psalmist zegt hier “Ze twijfelden zelfs aan God bij de Rode Zee – de plaats waar Hij Zijn grootste wonder verrichte!!”.

We zijn soms net als Israël. We willen dat God een woord spreekt, ons een wonderbaarlijke verlossing gunt, snel in onze noden voorziet, al onze pijn en lijden verwijdert. Het zou kunnen dat u zich nu in een situatie bevinden waarin u zegt “Als God me nu eens gewoon uit deze rotzooi zou halen – als Hij één wonder voor me zou verrichten – dan zou ik nooit meer aan Hem twijfelen!”. Maar hoe zit het met alle wonderen die Hij al voor u verricht heeft? Die hebben geen enkel geloof in u geproduceerd voor u huidige problemen!

Twee kostbare mannen van God uit een Zulu stam in Afrika bezochten Times Square Church. Er vond een ongelooflijke opwekking plaats onder de acht miljoen zulus en God verrichte wonderbaarlijke dingen onder hen. Maar dat was niet hetgene waar deze mannen over wilden spreken. Nee, wat de meeste indruk op hen maakte in deze opwekking waren de “overwinnende Zulus” – deze die rechtop stonden voor christus, die alle boeken van hekserij verbranden en vrijmoedig getuigden, ook al werden ze op dat moment zwaar op de proef gesteld. Deze mensen waren ooit eens kwaadaardig, hadden moordzuchtige geesten, maar ze werden getransformeerd naar het beeld van Jezus!!

Ik geloof dat het grootste teken of wonder aan de wereld in deze laatste dagen niet een persoon is die uit de dood is opgewekt. Nee, wat werkelijk een impact maakt op het denken en de geest van de goddeloze is de Christen die alle beproevingen, stormen, pijn en lijden doorstaat met een rotsvast vertrouwen en geloof. Zo’n gelovige zal tevoorschijn komen uit zijn problemen met een sterker geloof, een sterker karakter en sterker in Christus.

Advertenties
  1. Henk Vermeule
    17-01-2012 om 12:27

    De Israelieten hadden niet de wedergeboorte en ook niet Gods Geest in zich…
    Des te meer een reden voor ons wél in Zijn sporen te blijven..

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: