Home > Overdenkingen > Een reservoir van levend water

Een reservoir van levend water

“Gezegend is de man die op de HERE vertrouwt, wiens betrouwen de HERE is; hij toch zal zijn als een boom, aan het water geplant, die zijn wortels tot aan een beek uitslaat, en het niet merkt, als er hitte komt, maar welks loof groen blijft, die in een jaar van droogte geen zorg heeft en niet nalaat vrucht te dragen” (Jeremia 17:7-8)

Denk eens aan diegene die op God vertrouwd in moeilijke plaatsen: “Gezegend is de man die op de HERE vertrouwt, wiens betrouwen de HERE is” (v.7). Deze Christen is “geplant”. Hij heeft wortels, stabiliteit, een reservoir van levend water. Hij spreid zich altijd uit, is vruchtbaar en groen met nieuw leven. De Schrift zegt: Hij “die in een jaar van droogte geen zorg heeft” (v.8). Wanneer de dingen om hem heen steeds lastiger en intenser worden, zal hij niet bang zijn!

Deze persoon zegt “Jezus, ik kijk niet meer naar andere mensen in de hoop dat ze me er uit zullen redden, U bent mijn enige hoop. Ik zal op u zien om mij hieruit te redden!”. De Heer verlangt dit type geloof van ons in alledaagse zaken. U kunt tegenspreken “Maar, broeder David, ik ben nog steeds werkeloos en heb nog steeds problemen”. Maar u dient nog steeds Gods Woord te geloven: Vertrouw Mij en u zult gezegend zijn!”.

U zult misschien antwoorden “Maar ik weet niet wat ik moet doen, het lijkt allemaal zo hopeloos. Ik zie geen enkel teken van hulp of verlossing!”. Maar tegen al deze dingen zegt God nog steeds: “Vertrouw Mij Mijn kind, en u zult gezegend zijn!”.

Het maakt niets uit of uw moeilijkheid in uw gezin ligt, in uw werk of voorzieningen. Als u uw volledige vertrouwen in Zijn Woord en Zijn trouw legt heeft God beloofd u te zegenen – en Hij kan niet liegen! Wanneer het heet onder de voeten wordt zal het u niets doen. Wanneer de storm opsteekt, zult u sterk staan omdat u heeft geleerd op Hem te vertrouwen. U zult een groene boom zijn die de overvloedige vrucht van vertrouwen draagt – en iedereen om u heen zal hoop en bemoediging ontvangen wanneer ze uw stille vertrouwen aanschouwen!

  1. Michel
    18-01-2012 om 15:18

    Mooi en alleen te leren héél dicht bij Hem en in volle afhankelijkheid van de Grote Voorziener.

    • tuinridderhenk
      24-01-2012 om 17:38

      dit is een topper

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

