Home > Overdenkingen > Gerechtvaardigd voor God

Gerechtvaardigd voor God

Stel u zichzelf eens voor dat u voor Gods troon staat, zonder enig excuus of alibi. Satan, uw juridische tegenstander, lees een lijst met aanklachten voor met alle tijden, plaatsen en ieder beschamend detail. Hij beschuldigd u van trots, gebedsloosheid, hebzucht, ontrouw en uw hart straft u omdat u moet toegeven “Ja, dat ben ik, ik heb dat allemaal gedaan”.

Het ziet er hopeloos uit voor u. U weet dat Gods ogen te heilig zijn om op zonde te kunnen zien, en Zijn rechtvaardigheid vereist dat u betaald voor alle misdaden tegen Zijn heiligheid. U bent hulpeloos!

Maar plotseling komt daar uw advocaat aan. Hij streks zijn verwonde handen uit en u weet dat er iets staat te gebeuren. Hij glimlacht en fluistert “Wees niet bang, geen enkele aanklacht zal standhouden. U zult deze rechtzaal uitwandelen als een vrij en volledig vergeven man. Als ik klaar ben heeft uw aanklager geen enkele aanklacht meer over!”

En het beste van alles is dat uw advocaat u vertelt dat Hij u heeft geadopteerd als Zijn broer. Daarna vertelt Hij u dat Hij de zoon van de Rechter is dus nu behoort u tot de familie van de Rechter! Maar er is nog steeds de kwestie van rechtvaardigheid. Hoe zit het met de aanklachten die tegen u staan? U luistert compleet verwonderd wanneer uw advocaat uw zaak bepleit:

“Rechter, U weet dat Ik de wet vervuld heb en een zondeloos leven geleid heb. Ik nam de plaats van deze persoon in en nam al zijn straffen op Mij. Door deze verwonde handen en Mijn kapotte zijde kwam een bloed naar buiten die al zijn overtredingen uitwist. Al deze aanklachten zijn op mijn schouders gelegd en Ik heb de prijs betaald!”.

Uw Advocaat kijkt dan naar uw aanklager en zegt “Satan, je hebt geen enkele grond om Mijn kind aan te klagen. Al deze zonden zijn op Mij geworpen en Ik heb ze allemaal kwijtgescholden. Hij is niet schuldig omdat zijn geloof in de overwinning van Mijn offer hem volledige vergeving schenkt. Je hebt geen zaak!”

Terwijl de duivel de rechtbank van God uitsluipt hoort u de Heer roepen “Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt” (Romeinen 8:33)

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

