Home > Overdenkingen > God hoort onze noodkreten

God hoort onze noodkreten

Verdrukkingen leren ons onze knieën te buigen, om het uit te roepen naar de Heer temidden van onze problemen en moeilijkheden.

“Ik weet, o HERE, dat uw oordelen gerechtigheid zijn, en dat Gij in trouw mij hebt verdrukt” (Psalm 119:75). David zegt hier “Heer ik weet waarom U mij verdrukt. U zag dat toen alles goed met mij ging ik ging afdwalen, nonchalant werd dus heeft U het toegestaan dat er problemen op mijn pad kwamen. U wist dat het mij op mijn knieën zou brengen en me terug zal leiden naar gebrokenheid. Die verdrukkingen waren het bewijs van Uw trouw!”

Ik ken veel mensen die strijd geleverd hebben met verschrikkelijke gevangenschappen en bindingen in hun levens – drugs, alcohol, sigaretten – en de dagelijkse verzoekingen. Maar ik zeg tegen al deze mensen: God geeft om u. Hij kent de ellende waar u doorheen gaat en Hij alleen heeft de macht om u te verlossen.

De Heer zweeft niet continu boven u zeggende “Je bent een ellendeling en je voelt je rot door wat je hebt uitgespookt. Je hebt Mij tekort gedaan en nu zul je de prijs betalen”. Nee! U dient niet een dergelijke God, u dient een liefdevol Vader die meevoelt in uw pijn vanaf het moment dat u het voor het eerst voelde! Ongeacht hoe u in deze verdrukking terrecht gekomen bent, God voelt met u mee en wil u verlossen.

U zult misschien denken dat God u absoluut niet helpt, maar vanaf het moment dat Hij uw noodkreet hoorde is Hij in actie gekomen. Laat me dit aan u bewijzen:

“En God hoorde hun klacht en God gedacht aan zijn verbond met Abraham, Isaak en Jakob. Zo zag God de Israëlieten aan en God had bemoeienis met hen” (Exodus 2:24-25). Het woord bemoeienis betekent hier “Hij begon te handelen”. God hoorde hun noodkreet en begon acties te ondernemen namens hun.

“De HEER hoort de kreten van de rechtvaardigen, hij bevrijdt hen uit de nood” (Psalm 34:18 NBV). Wanneer u zich op uw knieën laat vallen gaat God onmiddelijk aan het werk voor u.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

