Home > Overdenkingen > Toegewijd aan Jezus

Toegewijd aan Jezus

Ik wil iets meegeven aan Christenen met een drukbezet leven, een simpele manier om op een praktische manier een diep, toegewijd leven te leiden zonder al te mystiek te worden. Toewijding aan Jezus betekent simpelweg vertrouwen op Christus alléén, dat Hij zal voorzien in iedere nood van uw lichaam, ziel en geest. Het betekent dat u het opgeeft om nog langer bij andere mensen of bronnen op zoek te gaan om u hierin te voorzien, u zoekt het voortaan alleen nog bij Hem.

Veel vrijgezellen zeggen “Ik ben het beu om alleen te zijn, ik heb een partner nodig. Ik wou dat God me iemand zou geven!”. Maar dat zal helemaal geen verschil uitmaken, een partner zal nooit in staat zijn om te voorzien in dergelijke noden. Sterker nog, het hebben van een partner kan er zelfs voor zorgen dat u tweemaal zo ongelukkig bent als voorheen! Simpelweg omdat u nu niet alleen maar uw eigen noden meedraagt, maar ook die van uw partner! Tot aan het moment dat uw focus volledig gericht is op Jezus, totdat Hij alleen u vervult zult u steeds dieper en dieper in wanhoop wegzinken.

Op een bepaald moment wou Jezus aan Zijn discipelen bewijzen dat Hij iedere situatie in de hand had, dus riep Hij Petrus om uit de boot te stappen om over het water naar Hem toe te wandelen. Petrus gehoorzaamde – en zolang Zijn focus gericht was op Jezus kon hij over water wandelen! Maar vanaf het moment dat hij zich begon te richten op zijn omgeving en omstandigheden begon hij te zinken (zie Matteüs 14:28-31).

De les hier is eenvoudig. Maar ik wil u het volgende vragen: Wat doet u wanneer u dat zinkende gevoel heeft? Roept u om een vriend om u te helpen? Of houdt u uw ogen gericht op Jezus en roept u “Heer, help mij!”?

De bruid van Christus zal bestaan uit mensen die het opgegeven hebben om hulp, troost of voldoening te zoeken in wat dan ook op deze wereld. Ze hebben geleerd om volledig op Christus te vertrouwen als enige bron, om zo hun honger en dorst te stillen.

Heeft u een dergelijke wandel met de Heer? Ik wil er bij u op aandringen om uw ogen gericht te houden op Jezus. Verwacht dat Hij op ieder moment kan terugkeren en zoek in niets of niemand anders uw vervulling dan in Christus alléén.

  1. Cor van der Linden
    25-02-2012 om 21:07

    Zo op de Here te vertrouwen is mijn grootste wens. Het zal met vallen en opstaan zijn maar de moeite waard.

  2. Michel
    26-02-2012 om 08:33

    AMEN!

  3. Adriana J
    09-03-2012 om 22:18

    God is mijn Redder,verlosser en Zaligmaker, en ik ben alleen.
    Maar geen ene aardse vriend kan daar tegen op.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

