Home > Overdenkingen > Hef uw handen op en aanbid

Hef uw handen op en aanbid

“Vervolgens deed Hij mij de hogepriester Jozua zien, staande vóór de Engel des HEREN, terwijl de satan aan zijn rechterhand stond om hem aan te klagen” (Zacharia 3:1)

Satan zal zich verzetten tegen iedere ware gelovige die tot God nadert. Jakobus draagt ons ook op “Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden. Nadert tot God …” (Jakobus 4:7-8)

Jakobus veronderstelt dat wanneer u tot God nadert dat u aangevallen zult worden door de vijand, dus waarschuwt hij “Bevecht eerst de duivel – alles wat u weerhoud – omdat op het moment dat u de Heer aanbidt met geheel uw verstand en hart hij u zal tegenwerken en afleiden.

Het belangrijkste werk van de duivel is om uw gebeden en aanbidding te verhinderen, in het bijzonder bij hen die heel ernstig zijn in het volgen van Christus.

Wanneer de Heilige Geest Times Square Church binnenkomt – wanneer alle gedachtes op de Heer gericht zijn en Hij zuivere aanbidding ontvangt – gebruikt de duivel alles wat er maar in zijn macht ligt om het te verstoren!

Zo was er een keer dat een man in het midden van de dienst opstond, naar buiten ging, een vuilnisbak oppakte en het door een autoraam heen gooide. Vervolgens wandelde hij heel rustig weer de gemeente binnen en ging zitten. De politie moest de dienst binnenkomen om de man af te voeren.

Deze afleidingen gebeuren continu. Mensen van de straat die door demonen bezeten zijn gaan zitten en vallen in slaap. Maar wanneer de aanbidding begint en de Heer onze lofprijs ontvangt maakt de duivel deze mensen wakker en ze beginnen herrie te schoppen!

De duivel zal er alles aan doen om de aanbidding te verstoren omdat hij het vreest! Hij zal subtiele pijlen in uw gedachtes schieten over allerlei zaken die nog afgerond moeten worden, over allerlei problemen die er spelen, iedere zorg, iedere mislukking van de afgelopen week.

De duivel wil dat u een wanhopige, verslagen gelovige bent, die zo in beslag genomen is door problemen, zo afgeleid door de zorgen van alledag, dat het onmogelijk is om God te aanbidden met geheel uw hart en ziel.

Bent u berouwvol en vol goddelijke zorg? Bent u naar Jezus gerend om gereinigd te worden? Als dat het geval is weersta dan de leugens van de duivel! Hef uw handen op en aanbid uw Heer!

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: