Home > Overdenkingen > Onze hulp is in de naam des HEREN

Onze hulp is in de naam des HEREN

Hoe komt u uit de valstrik van een boezemzonde? Naar wie roept u het uit “Ik wil mijn vrijheid terug”?

Stel uzelf eens voor als een vogel in de val van een vogelvanger. Sta stil, sla niet met uw vleugels, ga niet worstelen. Er is een geheim van verlossing voor u en het is niet ingewikkeld.

“Onze hulp is in de naam des HEREN, die hemel en aarde gemaakt heeft” (Psalm 124:8)

Wat een prachtige belofte! Uw ontsnapping naar vrijheid ligt in de Naam van Jezus, in Zijn ongelooflijke, glorieuze, machtige Naam!! Alles wat u hoeft te weten is dat Hij aan uw kant staat. Hij is niet boos op u omdat u in de valstrik getrapt bent, Hij is niet tegen u, nee nooit! Hij hoort uw hulpgeroep, er valt geen vogeltje op de grond zonder dat Hij ervan weet!

Dit is wat de vogel van vrijheid tegen zichzelf zingt: “Ik zeg tot de HERE: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw. Want Hij is het, die u redt van de strik des vogelvangers, van de verderfelijke pest … de Heer zegt zelf ‘Omdat hij Mij zeer bemint, zal Ik hem bevrijden; Ik zal hem beschutten, omdat hij mijn naam kent. Roept hij Mij aan, Ik zal hem antwoorden; Ik zal in de benauwdheid bij hem zijn, Ik zal hem uitredden en tot ere brengen'” (Psalm 91:2-3, 14-15).

Wees gerust geliefde, God zal u verlossen. Ongeacht waar u in heeft gefaald, ongeacht uw moeilijkheden, het soort valstrik waar u in zit, Hij staat aan uw kan. Sta stil en aanschouw Zijn verlossing. Zelfs wanneer u zwak bent kunt u het tot Hem uitroepen omdat Hij heeft beloofd te komen om het net weg te nemen!

Hij is gekomen om u uit de wanhoop te trekken, om de strik te breken die u vasthoudt om u zo vrij te zetten. “Onze ziel is ontkomen als een vogel uit de strik van de vogelvangers; de strik is gebroken, en wij zijn ontkomen!” (Psalm 124:7)

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

