Home > Overdenkingen > De vreugde van wandelen in berouw

De vreugde van wandelen in berouw

“en hij zeide … vrede zij u, wees sterk, ja, wees sterk! En terwijl hij met mij sprak, werd ik gesterkt en ik zeide: Mijn heer spreke, want gij hebt mij kracht gegeven” (Daniel 10:19)

Daniel had zielspijn, hij is aan het rouwen geweest vanwege zonde – bidden, vasten, huilen – en het heeft gemaakt dat hij plat op zijn gezicht lag, volledig droog. Hij kreunde “Mijn heer, weeën hebben mij overvallen en ik heb geen kracht meer over” (Daniel 10:16)

Toen kwam Jezus tot hem en raakte zijn lichaam aan en plotseling werd Daniel overspoeld met vrede en kracht. “Vrees niet, gij zeer beminde man, vrede zij u, wees sterk, ja, wees sterk! En terwijl hij met mij sprak, werd ik gesterkt” (Daniel 10:19)

Jezus vertelde Daniel “Daniel, Ik hou van jou en ik wil u Mijn vrede geven. Sta op en wees sterk!”. Daniel ontving het woord van de Heer en werd vervuld met Gods kracht. Daarna stond hij op en was volledig bevrijd van angst.

De berouwvolle Christen kan teneergeslagen zijn, compleet omver geblazen, overweldigd door zorgen en vermoeidheid. Maar de Heer komt altijd om zijn lichaam aan te raken, om hem vernieuwde vrede en kracht te schenken!

Ik wil u het volgende vragen: Heeft u een berouwvol hart? Wil u zo’n hart? Val dan vandaag nog op uw knieën en roep het uit tot de Heer – voor uzelf, uw gezin, uw geliefden, uw gemeente. U zult een ongelooflijke openbaren van de Heer ontvangen en u zult beginnen te spreken met zuivere lippen. U zult de vrede en kracht uit Gods machtige hand kennen zodat u niet langer meer in angst hoeft te leven.

En het beste van alles is dat al deze dingen dagelijks aan u gegeven zullen worden: “Geprezen zij de Heer, dag aan dag, deze God draagt ons en redt ons” (Psalm 68:20) En op dat moment zult u weten wat de vreugde van wandelen in berouw is.

  1. Art Boer
    17-03-2012 om 00:16

    Geprezen zei de Here,
    dag aan dag draagd Hij ons die Gods is ons heil.

    Geprezen zei de Here, dag aan dag draagd Hij ons,
    die God is ons heil.
    Want het geknakte riet verbreekt Hij niet, al wat beschadigd is Hersteld
    Hij op Zijn tijd.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

