Home > Overdenkingen > Luisteren naar God

Luisteren naar God

De meeste Christenen luisteren niet naar God. Ze gaan alleen naar Hem toe om te spreken! Maar de Schrift openbaart ons dat iedere persoon die ooit door God gebruikt is heeft geleerd om in Zijn aanwezigheid te blijven totdat ze van Hem gehoord hebben.

De Schrift maakt heel duidelijk dat de Heer tegen ons wil spreken: “uw oren zullen achter u het woord horen: Dit is de weg, wandelt daarop” (Jesaja 30:21)

Ik hoorde een verhaal over een klein meisje die leed aan leukemie en worstelde met de gedachte aan de dood. Op een ochtend toen haar moeder haar kamer binnen kwam straalde het meisje helemaal en ze was gelukkig. “Wat is er met je gebeurt?” vroeg haar moeder.

Het kleine meisje antwoordde “Er is een engel naar mij gekomen en die zei dat ik op reis zou gaan. God kwam en nam mijn hand en wandelde met mij door een prachtige tuin. Hij vertelde mij ‘Je zult hier morgen komen om bij Mij te zijn'”.

God sprak tegen dat kleine kind en nam alle pijn en angst van haar weg. Toen ze de dag erna vertrok om bij Hem te zijn had ze een volkomen vrede over zich heen.

Wanneer u tijd doorbrengt met de Heere Jezus, ontvangt u dan richting van Hem? Vertelt Hij u wat te doen en ook wanneer en hoe? Sommige Christenen geloven niet dat God dit doet maar Jezus heeft gezegd “Mijn schapen horen mijn stem … en ze volgen mij” (Johannes 10:27).

Zorg dat u tijdens uw beproeving alleen bent met Jezus en roep het uit “Heer, U bent de Enige die mij kan helpen. Alleen U weet de weg door deze beproeving heen, dus ik blijf net zolang hier totdat U mij vertelt wat de doen”.

Dit is het soort gebed wat God behaagt. Het betekent stoppen met alles, met iedere activiteit. Alleen dan zult u Zijn stem helder horen spreken tot uw hart: “U moet dingen rechtzetten met die persoon”. Of “Sta eens een week gewoon stil, heb geen haast. Zit in Mijn aanwezigheid en vertrouw Mij”. Hij zal u heldere richtingaanwijzingen geven.

  1. 03-04-2012 om 13:46

    God is groot 🙂

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

