Home > Overdenkingen > De stroom van gehoorzaamheid

De stroom van gehoorzaamheid

Het is belangrijk dat we het motief begrijpen van waaruit onze gehoorzaamheid voortkomt, want als deze bron onzuiver is dan zal alles wat er uit voortkomt besmet zijn.

De trieste waarheid is dat veel Christenen in deze laatste dagen God alleen gehoorzamen omdat ze bang zijn om naar de hel te gaan. Ze zijn bang voor de toorn van de Vader en hun gehoorzaamheid naar Hem toe is slechts “legalistisch”. Ze hebben geen waarachtig verlangen om Hem te behagen.

Jezus deed alles uit liefde en uit het verlangen om Zijn hemelse Vader te behagen: “Jezus dan zeide: Wanneer gij de Zoon des mensen verhoogd hebt, zult gij inzien, dat Ik het ben en niets uit Mijzelf doe, doch dat Ik dit spreek, gelijk de Vader Mij geleerd heeft. En die Mij gezonden heeft, is met Mij. Hij heeft Mij niet alleen gelaten, want Ik doe altijd wat Hem behaagt” (Johannes 8:28-29)

Dat was de rots, het fundament waarop Jezus Zijn leven bouwde in gehoorzaamheid. Het was de bron, het motief van waaruit al Zijn gehoorzaamheid stroomde. Dit dient ook onze rots te zijn.

“Want Ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft” (Johannes 6:38)

Jezus sloot zichzelf in in gebed op de top van de berg, op stille plaatsen, soms nachten lang achter elkaar in gemeenschap met Zijn Vader. Zijn grote gebed was “Vader, wat wilt U? Wat behaagt U? Wat kan ik doen om het verlangen van Uw hart te vervullen?”

Dat is de houding van een persoon die de Geest van Christus heeft, en dat zou dus ook onze houding moeten zijn – dat we iemand worden die op de rots bouwt. Het fundamentele motief voor al onze gehoorzaamheid moet zijn: “Ik doe alle dingen omdat ik mijn Heer wil behagen; ik wil Hem vreugde brengen!”

  1. Ronnyjah
    13-04-2012 om 19:25

    Amen Amen. Halloe Jah

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

