Home > Overdenkingen > Onze genadevolle Hoge Priester

Onze genadevolle Hoge Priester

Geliefden, het maakt niets uit waar u op dit moment doorheen gaat. Jezus heeft in uw schoenen gestaan en dat maakt Hem een genadevol Hoge Priester. U hoeft Hem niet al uw pijn te vertellen, Hij weet er reeds van omdat Hij er ook doorheen gegaan is. “Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medevoelen met onze zwakheden, maar een, die in alle dingen op gelijke wijze (als wij) is verzocht geweest, doch zonder te zondigen” (Hebreeën 4:15).

Sta eens stil bij een kostbare, bezorgde man die is gevallen voor een grote verleiding. Hij heeft zwaar gezondigd tegen God en hij merkt dat zijn hart steeds killer wordt. Hij denkt “Ik ga het nooit redden! Ik ben veel te tegenstrijdig en de duivel werpt alles uit de hel op mij af. Ik ben te vaak overgenomen door deze verzoeking, maar ik hou van Jezus. O Heer, ik wil vrij en schoon zijn!”.

Deze man is opgebrand, ontmoedigd en de duivel staat naast hem en beschuldigd hem: “Hij is in deze zonde gevallen God, Hij kan de verleiding niet weerstaan. Zijn kleding is bevlekt, smerig!”.

Maar de Advocaat komt tussenbeide en zegt: “Vader, Ik weet waar deze man doorheen gaat. De duivel heeft Mij in de wildernis geleid en heeft Mij ook zwaar op de proef gesteld. Ik werd verleid tot godslastering, en om me op m’n knieën te laten vallen om de duivel te aanbidden. Ik weet wat verleiding inhoud en Ik ken het hart van deze man. Er ligt nog steeds een sprankje geloof in, een gloeiend kooltje van liefde in zijn hart voor Mij.

Vader, zie hem aan als rechtvaardig door Mijn bloed. Verlos hem van de machten van de duisternis en de boze. Ik wil dat hij volledig geaccepteerd, vergeven, hersteld en bekrachtigd wordt vanuit de hemel om de duivel te kunnen weerstaan. Ik bid voor zijn verlossing!”.

De volgende dag neemt deze man zijn Bijbel en leest een krachtige waarheid die hij nog nooit eerder gezien heeft. Hij valt op zijn knieën en God komt tot hem met verlossing – omdat de Hoge Priester voorbede voor hem gedaan heeft.

Uw Advocaat kent uw adres, Hij heeft alle haren op uw hoofd getelt. Hij kent al uw gedachten, voelt iedere pijn en hoort iedere schreeuw. Dus geliefden, houdt moed! Want Jezus bidt voor u!

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: