Home > Overdenkingen > Het meest waardevolle geschenk

Het meest waardevolle geschenk

Het bloed van Jezus is het meest waardevolle geschenk dat onze Hemelse Vader aan Zijn gemeente heeft geschonken. Maar slechts weinig Christenen begrijpen de waarde hiervan.

Christenen zingen vaak over de kracht van het bloed. De hymn van de pinkstergemeente is: “Er ligt kracht, kracht, wonderbare kracht in het kostbaar bloed van het Lam”. Maar de meeste gelovigen treden ook echt die kracht binnen, waarschijnlijk omdat we de grote betekenis ervan niet begrijpen. Wij “pleiten het bloed” continu als een of andere mystieke beschermings-formule maar weinig Christenen kunnen haar grote heerlijkheid en voordelen uitleggen.

Als ik u zou vragen wat de kracht van het bloed betekent zult u waarschijnlijk antwoorden “Het betekent dat als mijn zonden zijn vergeven en dat ik vrij ben”. Maar wat betekent het bloed van Jezus Christus nog meer voor u, behalve vergeving? Kunt u aan uw familie of collega’s uitleggen wat de waarde en betekenis is van het bloed van Jezus?

Laat me met u enkele dingen delen die uit het bloed van Jezus komen:

1. Het bloed van Jezus verlost ons van zonde en de macht van de duisternis. “in Hem hebben wij de verlossing door zijn bloed” (Efeziërs 1:7). We staan niet langer meer onder veroordeling

2. Het bloed van Jezus heeft de gehele gemeente van God aangekocht. “om de gemeente Gods te weiden, die Hij Zich door het bloed van zijn Eigene verworven heeft” (Handelingen 20:28)

3. Het bloed van Jezus haalt muren naar beneden. “Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart, dichtbij gekomen door het bloed van Christus. Want Hij is onze vrede, die de twee één heeft gemaakt en de tussenmuur, die scheiding maakte, de vijandschap, weggebroken heeft” (Efeziërs 2:13-14)

4. Het bloed van Jezus heiligt ons. “het bloed van Jezus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde” (1 Johannes 1:7:)

5. Het bloed van Jezus overwint satan. “En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis” (Openbaring 12:11)

6. Het bloed geeft ons toegang tot het Heilige der Heiligen – tot onze Hemelse Vader. “Daar wij dan, broeders, volle vrijmoedigheid bezitten om in te gaan in het heiligdom door het bloed van Jezus” (Hebreeën 10:19)

Door het bloed van Jezus zijn we in staat om vrijmoedig voor de Vader te verschijnen – zonder enige angst of schaamte!

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: