Home > Overdenkingen > Bouwen op de rots

Bouwen op de rots

“Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots” (Matteüs 7:24)

Geliefden, u bouwt niet op de rots wanneer u een of andere predikant nodig heeft die tegen u staat te bulderen dat u God moet gehoorzamen, en ook niet wanneer u een setje regels nodig heeft over wat u wel en niet mag doen. U heeft geen boek vol met regeltjes nodig, u heeft een gepassioneerde liefde voor Christus nodig!!! U moet zo verliefd op Hem zijn dat u gewoon wéét wat Hem behaagt.

Hoe meer u van Hem houdt hoe eenvoudiger het is om Hem te dienen en gehoorzamen. Het zal u niet langer meer kunnen schelen wat de wereld van u denkt. U kunt antwoorden “Ik heb van mijn Vader gehoord dat ik een vreugde ben voor Zijn hart!”.

Wanneer uw hart helemaal verrukt is van Christus dan komt een dergelijke gehoorzaamheid als van nature naar buiten. U zult niet continu vol verdriet voor de Heer hoeven te verschijnen om te zeggen “O Heer, breek de macht die de duivel over mij heeft!”. Alle ketens zullen van u afvallen vanaf het moment dat u Zijn hart leert kennen!

Bent u verliefd op Jezus? Als uw antwoord ja is, dan heb ik enkele vragen voor u: Hoe kunt u uw week doorkomen zonder tijd te maken om Zijn Woord te lezen? Hoe kunt u er niet naar verlangen om u in gebed in te sluiten met Hem alleen? Hoe kan het zijn dat u geen tijd maakt om vol liefde met uw Vader te spreken, Hem te prijzen en aanbidden? En te zoeken naar wat Hem behaagt? Dit zijn fundamentele zaken tot gehoorzaamheid.

Jezus zegt ons: “Wie mijn geboden heeft en ze bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en wie Mij liefheeft, zal geliefd worden door mijn Vader en Ik zal hem liefhebben en Mijzelf aan hem openbaren” (Johannes 14:21). Wat een geweldige belofte – alles is gebaseerd op de gehoorzaamheid van liefde!

Doorzoek het evangelie en leer de woorden van Jezus kennen zoals die in Matteüs 5-7 staan, begin met de bergrede. Wanneer u Zijn woorden leert kennen, doe ze dan ook! Gods geboden zijn niet zwaar, het is geen zware last die op ons gelegd wordt. In tegendeel zelfs, het wordt steeds gemakkelijker om zo te wandelen terwijl u Hem meer en meer liefheeft.

Dat is het bouwen van uw huis op de rots! En dan, wanneer de storm komt, kunt u zonder angst rechtop blijven staan. Niets zal u meer doen wankelen omdat u wandelt in een liefdevolle, behagende gehoorzaamheid tot de Vader.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

