Home > Overdenkingen > Het kennen van een tijd van verademing

Het kennen van een tijd van verademing

Ik geloof dat ik met dit schrijven tegen een groot aantal godvruchtige mensen spreek, die met hun hele hart van Jezus houden en op een punt van diepe wanhoop zitten. Wat is de weg naar overwinning?

1. Duik in het woord van God.
Grijp Zijn beloftes vast, neem ze mee in uw binnenkamer en houd God er aan. Ik presenteer mijn favorieten beloftes aan God wanneer ik het uitroep tot Hem:

“Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden” (Matteüs 7:9-11).

Vraag de Heer om goede dingen want Hij wil u die geven. Vraag het aan Hem om u vrij te zetten, om al uw schaamte weg te nemen, om alle vlekken van zonde weg te nemen. Hij verlangt er naar om dit te doen voor u!

“Hem nu, die blijkens de kracht, welke in ons werkt, bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen, Hem zij de heerlijkheid in de gemeente en in Christus Jezus tot in alle geslachten, van eeuwigheid tot eeuwigheid! Amen” (Efeziërs 3:20-21)

Neem deze belofte iedere dag mee naar God, zeggende: “Vader, U heeft gezegd dat u meer zal doen dan ik vraag dus ik vraag u vandaag om mijn gebeden meer dan te beantwoorden”. God is verheugd om zo’n groot geloof!

2. Vertrouw de Heilige Geest
De Vader heeft Zijn Geest gestuurd om in uw hart te komen wonen maar u moet erkennen dat Hij in u woont om te antwoorden. God hoeft geen engel te sturen om tegen u te spreken; Hij heeft Zijn bronnen reeds in u gelegd – de Heilige Geest zélf!

Zegt tegen Hem “Heilige Geest, U weet de weg uit deze rotzooi en ik niet. Het gaat mijn verstand geheel te boven. Dus ik geef me aan u over en ik geef mijn leven aan U. Ik weet dat waar ik nu doorheen ga niet ongewoon is voor gelovigen en ik houd de Heer aan Zijn grote en kostbare beloftes. En dan vertrouw ik er op dat U de rest doet omdat U het denken van God kent!”.

Geliefden, als u deze simpele bekentenis doet, dan zult u de tijden van verademing van de Heer kennen. Zelfs wanneer u op het punt staat om het op te geven, blijft Hij trouw om u te verlossen.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

