Home > Overdenkingen > Onze erfenis

Onze erfenis

Toen Elia opgenomen werd in de hemel liet hij Elisa zijn mantel na (2 Koningen 2:13). Zo liet de Heer Jezus, toen Hij opging naar de Vader, ons ook Zijn eigen mantel achter – Zijn volmaakte gerechtigheid. Hij wierp deze op ons net zoals Elia zijn mantel op Elisa wierp. De handeling van de profeet was een type en een afschaduwing van wat zou gebeuren wanneer Jezus opging naar de Vader. Het is waar, wij zijn erfgenamen van een prachtige mantel der gerechtigheid die ons volledig bedekt, en ons aanvaardbaar maakt om in Gods heilige aanwezigheid te komen!

Deze mantel in onze erfenis en God verwacht van ons dat we het op waarde schatten. Hij verwacht dat wij er naar zoeken en gewillige erfgenamen zijn tot Zijn nalatenschap. U zult zich misschien wel herinneren wat er gebeurde toen koning Achab de wijngaard van Nabot begeerde? Nabot waardeerde zijn wijngaard zo hoog dat hij de aanbieding van Achab om het te kopen weigerde, zeggende: “Daarvoor beware mij de HERE, dat ik de erfenis van mijn vaderen aan u zou geven” (1 Koningen 21:3). Hij zei hier “God verhoede mij dat iemand mijn erfenis van me af zou nemen, het is van mij!”

Ik geloof dat het meest belangrijke dat u bij God kunt vinden het inzicht is dat deze erfenis de uwe is en op u wacht om geclaimd te worden. De kennis van de volmaakte gerechtigheid van Jezus zal u op een rots plaatsen die onwankelbaar is. Het zal al uw zinloze worstelingen beëindigen en u gerechtvaardigd en geaccepteerd plaatsen in Gods aanwezigheid.

Als God u heeft voorzien van een erfenis waarbij u voor Hem kunt staan met een volmaakte gerechtigheid in Jezus Christus, dan moet u het ook willen bezitten. Het moet een erfenis zijn die niemand van u af mag nemen. Geen leugens van de duivel zouden in staat moeten zijn om het van u weg te nemen, geen mens zou in staat moeten zijn het van u te stelen, en geen enkele emotie zou er afbreuk aan mogen doen.

Omdat God het heeft gezegd moet u er beslag op nemen! U moet het zoeken, er achter aan gaan. U mag het uw ziel niet toestaan te rusten totdat u het in handen heeft. “Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden” (Matteüs 6:33)

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: