Home > Overdenkingen > De kracht van geloof

De kracht van geloof

Wat is de kracht van geloof toch geweldig!

Gods Woord vertelt ons dat Christus aan het kruis met Zijn eigen bloed heeft betaald voor de zonden van de mensheid, dat Hij de wet heeft vervuld en de vloek heeft verwijderd; dat Hij ons heeft vrijgekocht van alle claims van de duivel; dat Hij een leven zonder zonde heeft geleefd en Zich op ieder punt aan de wet heeft gehouden, en dat Hij ons met een volmaakte gerechtigheid zal presenteren aan de Vader.

Het Woord gaat door en vertelt ons dat wij de volmaakte gerechtigheid van Christus kunnen hebben – dat God ons als volmaakt rechtvaardig ziet in Jezus – als we enkel maar geloven wat Hij bereikt en volbracht heeft voor ons. Begrijp alstublieft goed dat ik hier spreek over diegene die berouw hebben over hun zonde.

Mijn vlees deinst terug vanwege de eenvoudig en het gemak van dit alles. “Onmogelijk! Het kan niet zo gemakkelijk zijn. Ik moet helpen, ik moet iets zelf doen, ik moet iets betalen. Ik heb per slot van rekening nog steeds problemen in mijn leven. Ik worstel nog steeds met zonde. Ik kan niet verwacht dat Hij mij als rechtvaardige beschouwt want ik moet mezelf nog op zoveel punten verbeteren. Ik moet eerst zorgen voor een schone lei!”.

Natuurlijk zullen er tranen zijn aan onze kant. We moeten vernederd en gebroken worden, maar een stroom aan tranen alleen zal niemand redden. Een levenlang worstelen zal niemand redden. God zegt “Het zal zijn door genade via geloof. Er zal geen vlees roemen in Mijn aanwezigheid!”.

“Want gerechtigheid Gods wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven staat: De rechtvaardige zal uit geloof leven” (Romeinen 1:17)

“Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen” (Galaten 5:5)

“en in Hem moge blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof” (Filippenzen 3:9).

Mijn geloof moet boven al mijn angsten uitstijgen, boven alle leugens van de duivel, boven alle gevoelens en omstandigheden. Mijn geloof moet enkel en alleen rusten in de woorden van God. Zijn Woord zegt dat Hij mij, door bekering en door geloof in Christus, ziet met de volmaakte gerechtigheid van Jezus. Hij accepteert mij “in de geliefde” als heilig en rechtvaardig.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: