Home > Overdenkingen > De moed van een leeuw

De moed van een leeuw

Jezus Christus heeft mij een erfenis nagelaten en ik claim het als het mijne. De Schrift zegt “elke rechtvaardige is moedig, als een jonge leeuw” (Spreuken 28:1). Als u deze waarheid van de volmaakte gerechtigheid van Christus kunt accepteren, dan zult u de moed hebben van een leeuw. U zult nooit meer bang zijn voor welk persoon dan ook, en u zult ook nooit meer naar een ander kijken en uzelf onwaardig voelen. U kunt zeggen “De volmaakte gerechtigheid van Jezus Christus is aan mij toegerekend door geloof. Het is niet van mij, maar het is het Zijne, maar het is aan mij toegerekend door Jezus Zelf, op zo’n manier dat ik het het mijne mag noemen!”

Het is tijd om te stoppen met worstelen. Als de duivel op u afkomt en zegt “Je bent niks waard, je hebt geen enkele gerechtigheid” dan kunt u zeggen “Ik weet dat ik niet goed ben, en in mezelf heb ik ook geen gerechtigheid maar ik heb de gerechtigheid van Jezus Christus! Ik heb God tekortgedaan maar ik heb een Advocaat bij de Vader – Jezus Christus de rechtvaardige!”.

Wanneer u voor de Heer staat zult u niet hoeven beven en te denken “Wat moet ik Hem toch aanbieden? Wat heb ik goed of fout gedaan?”. Nee, u zult denken “Ik heb niets in mezelf wat ik Hem kan geven, maar ik heb Zijn gerechtigheid – door geloof”.

Betekent dit dat Christenen geen goede werken hoeven te doen? Absoluut niet! De rechtvaardiging door geloof en de toegerende gerechtigheid van Christus zetten de ziel vrij zodat deze in heiligheid kan wandelen en goede werken kan doen. Goede werken die gedaan worden vanuit een slaafse vrees brengen geen glorie aan God – ze moeten voortkomen uit een liefhebbend hart. Wandelen in ware heiligheid is mogelijk voor diegene die de erfenis – de volmaakte gerechtigheid van Christus – hebben ontvangen. Omdat zij niet langer meer gevangen gezet zijn door angst en veroordeling.

Zijn volmaakte gerechtigheid is van mij door geloof en nu ben ik vrij om Hem te dienen als een dienstknecht van de liefde. Door de kracht van de Heilige Geest die beloofd is in het Nieuwe Verbond, doet Hij mij afkeren van iedere ongerechtigheid en bekrachtigd mij om de gerechtigheid uit te leven die Hij aan mij toegerekend heeft.

  1. sylvania batista de oliveira
    12-06-2012 om 17:40

    AMEN!!

  2. 22-06-2012 om 21:21

    HALLELUJA…en ik Prijs ZIJN Groote Naam alleen…endat is Jezus de Levende Christus….Glorie voor God…en Zijn Lieve Zoon ’t Lam voor ons geslacht=Amen….!!!!!!!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

