Home > Overdenkingen > Het beste moet nog komen!

Het beste moet nog komen!

Misschien bent u tijdens een seizoen van verdrukking bijna op een punt van flauwte gekomen. U heeft zich zo zwak en vermoeid gevoelt dat u dacht dat u niet langer meer kon doorgaan. Maar nu, vanaf de plaats waar u nu staat, kunt u zeggen “Ik wil daar nooit meer doorheen gaan, maar God heeft mij er uitgeleid. Hij is trouw geweest, prijs de Heer!”.

God is niet tevreden met een welgemeend “dank U wel”. Nee, Hij zegt “Wacht even Mijn kind. Ik heb u niet door al die problemen en verdrukkingen geleid om enkel een dankbare overwinnaar te maken. Ik ben jarenlang bezig geweest om u te trainen, Ik heb u door al deze dingen heen geleid met een doel, en Ik ben niet van plan om u dit te laten verspillen. Ik ben vastbesloten dat Mijn investering vruchten zal afwerpen. Ik zeg u, uw beste werken liggen nog voor u!”.

En nu, terwijl u als overwinnaar uit de verdrukkingen van het vervolgonderwijs komt opent God uw ogen voor uw worstelende broeders in de kleuterschool. Deze geliefde kinderen van God denken dat ze het niet gaan redden, wat gaat u nu doen met alle ervaringen uit uw verdrukkingen? God fluistert tegen u “Ik heb ervaren, doorgewinterde veteranen nodig, mensen die door diepe wateren en verschrikkelijke vuren zijn gegaan. Mensen die zijn gelouterd door het lijden heen. Ik wil mensen die Mijn trouw bewijzen aan deze generatie!”. De psalmist schrijft “opdat gij het aan het volgende geslacht kunt vertellen” (Psalm 48:14). “Nu ik oud en grijs ben, verlaat mij niet, o God, zodat ik het nageslacht, elk nieuw kind, kan verhalen van de macht van uw arm” (Psalm 71:18 NBV).

Paulus vat het allemaal prachtig samen: “Ik wil, dat gij weet, broeders, dat hetgeen mij wedervaren is veeleer tot bevordering van de evangelieprediking heeft gestrekt” (Fillipenzen 1:12). En dat zegt iets! Toen Paulus dit schreef was hij een oude man met jarenlang ervaring en hij stond temidden van de grootste beproeving van zijn leven. Hij sprak tegen zijn vrienden vanuit zijn hart:

“Het zou het mooist zijn als ik op dit moment naar huis kon gaan om bij mijn Heer te zijn. Dat is mijn grootste verlangen. Maar ik ben een veteraan; ik ben door veel verdrukkingen en beproevingen heen gegaan en ik weet dat ik hier nodig ben. Deze generatie heeft het nodig om iemand te zien die geleden heeft maar het heeft overleefd en zich verheugd in iedere verdrukking. Mijn zoon Timoteüs zal door alle dingen heen gaan waar ik ook doorheen gegaan ben, en hij moet weten dat God hem er doorheen zal leiden. Dus is het het beste dat ik blijf en deze diepe verdrukkingen doorsta. Kijk naar mij! Ik heb het niet alleen overleefd, maar ik heb een ware hoop. Ik ben niet terneergeslagen of depressief, nee ik verheug mij in de Heer vanwege alles waar Hij me doorheen geleid heeft!”

  1. 22-06-2012 om 10:40

    Deze email komt net op tijd, omdat ik veel strijd des Geloofs heb, dat je denkt:het wordt nooit wat met mij…omdat de aanklager maar blijft aanklagen….en denkt ben ik nog wel in het Geloof? ben ik nog wel oprecht? …

  2. 22-06-2012 om 21:17

    geef die duivel is (satan) geen voet…en onthoud altijd maar Jezus houdt van jou en mij en HIJ is de VOORBIDDER bij jou en mijn Hemelse Vader….Shalom in HEM allen is Jezus de Levende Christus alleen…….Amen….en zeg HALLELUJA….!!!!!!!!!!!!

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

