Home > Overdenkingen > Hij ontrukte mij aan mijn vijand

Hij ontrukte mij aan mijn vijand

“Hij reikte van omhoog, greep mij, trok mij op uit grote wateren. Hij ontrukte mij aan mijn machtige vijand, en aan mijn haters, omdat zij sterker waren dan ik. Zij traden mij in de weg ten dage van mijn ongeluk, maar de HERE was mij tot steun; Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (Psalm 18:17-20)

In deze psalm keek David terug na een grote verlossing. Hij was blij omdat de Heer hem had verlost van zijn vijanden: “Geloofd zij de HERE, roep ik uit; want van mijn vijanden ben ik verlost” (vers 3).

David was inderdaad net door een verschrikkelijk tijd van beproevingen heen gekomen. Saul had een prijs op z’n hoofd gezet en had hem meedogenloos achtervolgd, zodanig dat hij was gedwongen om in grotten, holen en open velden te slapen. David zei het volgende over deze duistere periode: “De zorgen van de hel omringden mij, ik leefde in nood. De goddelozen maakten mij bang dat mijn vijanden te sterk voor mij zouden zijn. Ze haatte mij stuk voor stuk!”

Maar God kwam brullend uit de hemel om David te verlossen: “Hij neigde de hemel en daalde neder … de HERE deed de donder in de hemel weerklinken … Hij reikte van omhoog, greep mij, trok mij op uit grote wateren. Hij ontrukte mij aan mijn machtige vijand” (verzen 10, 14, 17-18).

Demonische machten hadden David omsingeld en de vijand kwam binnen als een overstroming. Maar David was in staat te zeggen “God kwam naar me toe om me uit het water te trekken, Hij verlostte mij van al mijn problemen!” “Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (vers 20).

David kon zeggen “De rede dat God mij ontrukte aan mijn vijanden – aan al mijn zorgen en de machten van de hel – was omdat ik waardevol ben voor Hem. Mijn God verheugd zich in mij!”.

Geliefden, als u verlossing nodig heeft, of het nu van een lust, verleiding of beproeving is; of uw probleem nu mentaal, geestelijk, emotioneel of fysiek is, de sleutel is dit: God verheugd zich in u! U bent kostbaar voor Hem!

  1. 26-06-2012 om 14:09

    ja en amen ik ben een parel in God’s Handen……Halleluja..!!!

  2. Monique
    27-06-2012 om 00:43

    Ik wil de vertalers bedanken voor het trouw vertalen van de werken van David Wilkerson. God zegene jullie/ u voor de trouw en inzet van dit werk. Het levert veel vrucht op.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

