Home > Overdenkingen > De jager

De jager

“de vrouw van een getrouwde man jaagt op een kostbare ziel” (Spreuken 6:26). De overspelige waar in dit vers over gesproken wordt is satan, hij jaagt op diegene die kostbaar zijn voor God.

De duivel probeert iedereen te verleiden die hongert naar de Heer. Waarom denkt u dat u zo beproefd wordt? U heeft misschien een leven van beproevingen achter de rug, maar dat is niet gekomen doordat u kwaadaardig bent. Nee, het is omdat satan weet hoe kostbaar u bent in Gods ogen, en het is dat kostbare leven waar hij achteraan zit!

Tijdens een evangelisatie missie langs de westkust ontmoette ik een jongeman die een heks was. In feite was hij de leider van een coven van heksen. En ook al was deze jongeman diep betrokken in het occulte, hij geloofde niet dat de duivel of zijn demonen hem ooit konden bezetten.

Op een nacht toen hij probeerde te slapen zag hij verschrikkelijke, demonische gezichten vanaf het plafond van zijn slaapkamer op hem neerkijken. Terwijl ze zich begonnen te verzamelen als een wolk om een trechter te vormen realiseerde deze jongeman zich dat ze op het punt stonden zijn hart te betreden.

Hij was als versteend. Toen herinnerde hij zich iets uit zijn kindertijd dus riep hij het uit “In Jezus’ Naam, verdwijn!” en alle demonen verdwenen.

De volgende nacht kwamen deze machten terug met een nog grotere legermacht. Terwijl de jongeman in bed lag te slapen hoorde hij een brullend geluid. Hij keek op en zag dat zijn hele kamer gevuld was met lelijke, afschuwelijke wezen. Ze hadden weer een trechter gevormd. Deze keer stond de jongeman op uit zijn en schreeuwde “Ik claim het bloed van Jezus!” en weer vluchtte alle demonen.

De jongeman dacht “de volgende keer dat ze komen zal ik niet in staat zijn iets te doen”. Dus hij belde een Christelijke vriend en vroeg hem of hij hem wou vergezellen naar een van mijn samenkomsten.

Gedurende de dienst werd de jonge coven leider overtuigd door de Heilige Geest en hij gaf zijn hart aan de Heer. Hij getuigde dat ondanks dat zijn familie een occulte achtergrond had hij zich kon herinneren dat toen hij ongeveer zes jaar oud was een hart had voor Jezus. “Ik herinner me heel helder dat ik de bossen in ging achter ons huis om daar te prediken” zei hij.

Ik heb ditzelfde hart voor God in mijn eigen kinderen en kleinkinderen gezien. Ik had zo’n hart toen ik een kind was, dus ik wist precies waar deze jongeman het over had. Plotseling werd het me duidelijk en wist ik waarom de duivel had geprobeerd deze jongeman te bezetten en vernietigen. Het was omdat hij zo kostbaar was voor God.

  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

