Home > Overdenkingen > Waarom heeft God u in het verleden verlost?

Waarom heeft God u in het verleden verlost?

David schreef: “Toen het mij bang te moede was, riep ik de HERE aan, tot mijn God riep ik om hulp. Hij hoorde mijn stem uit zijn paleis, mijn hulpgeroep tot Hem drong door in zijn oren … Hij reikte van omhoog, greep mij, trok mij op uit grote wateren. Hij ontrukte mij aan mijn machtige vijand, en aan mijn haters, omdat zij sterker waren dan ik. Zij traden mij in de weg ten dage van mijn ongeluk, maar de HERE was mij tot steun; Hij leidde mij uit in de ruimte. Hij redde mij, omdat Hij welgevallen aan mij had” (Psalm 18:7, 17-20)

Geliefde heilige, wees ervan verzekerd dat wanneer u door een beproeving moet gaan dat dit is omdat God zich in u verheugd. “want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here” (Hebreeën 12:6). Uw beproevingen zijn een teken van Zijn liefde.

U moet ook onthouden dat wat het ook is waar u doorheen gaat, het zal voorbijgaan. Onlangs las ik een gedeelte in een van mijn dagboeken die ik geschreven heb terwijl ik door een grote beproeving ging. Er stonden voor drie maanden aan teksten in die allemaal eindigde met dezelfde zin: “O God, wanneer zal deze nachtmerrie voorbij zijn?”. Maar uiteindelijk verscheen deze tekst in grote letters op een pagina: “HET IS VOORBIJ – HIJ HEEFT MIJ VERLOST!”

Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik meer heb geleerd tijdens alle verdrukkingen dan dat ik gedaan heb in tijden dat het goed ging. Welvaart onderwijst ons niet – verdrukking wel. De humanitair Albert Schweitzer heeft gezegd: “Geluk is een goede gezondheid en een slecht geheugen”. Maar nee! Geluk is het kunnen herinneren van alle manieren waarop God ons er doorheen geleid heeft.

Ik vraag het u nogmaals: Hoe reageert u op uw beproevingen? Verspild u hen, wordt u een twijfelaar en een klager? Of bouwt u uw geloof op in de wetenschap dat uw God verlost?

Er is maar een manier om uw huidige problemen te kunnen verdragen: Onthoud dat uw hemelse Vader zich in u verheugd. Hij heeft een plan met u en doet een grote investering in u. “Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus” (Filippenzen 1:6). Uw Vader is u aan het voorbereiden om een veteraan in geestelijke oorlogsvoering te worden, een voorbeeld van geloof en vertrouwen aan deze generatie.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: