Home > Overdenkingen > De Heer is nabij

De Heer is nabij

God is meer bereid om Zijn beloftes na te komen dan dat de duivel is om u kapot te maken. Ongeacht hoe dichtbij uw vijand gekomen is, de Heer is altijd dichterbij!

“Wie schanddaden najagen, zijn nabij, verre houden zij zich van uw wet; nabij zijt Gij, o Here” (Psalm 119:150-151). Met andere woorden “God, als mijn vijanden zo dichtbij komen om mij te vernietigen, bent U altijd dichterbij in mijn tijd van nood”.

Het Hebreeuwse woord voor nabij in dit vers betekent “verdediging”. Het betekent “Ik ben u nabij om u te verdedigen”. God zegt dat Hij in het bijzonder nabij de gebrokenen van hart is.

“Want zo zegt de Hoge en Verhevene, die in eeuwigheid troont en wiens naam de Heilige is: In den hoge en in het heilige woon Ik en bij de verbrijzelde en nederige van geest, om de geest der nederigen en het hart der verbrijzelden te doen opleven” (Jesaja 57:15)

“De HERE is nabij de gebrokenen van hart en Hij verlost de verslagenen van geest” (Psalm 34:19)

Bent u een kind van God? Leeft de Heere Jezus in u? God zegt dat Hij u nabij is in uw verdrukking. Hier is Zijn belofte aan u:

“Ik heb u verlost, Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. Wanneer gij door het water trekt, ben Ik met u; gaat gij door rivieren, zij zullen u niet wegspoelen; als gij door het vuur gaat, zult gij niet verteren en zal de vlam u niet verbranden. Want Ik, de HERE, ben uw God, de Heilige Israëls, uw Verlosser … Omdat gij kostbaar zijt in mijn ogen en hooggeschat en Ik u liefheb, geef Ik mensen voor u in de plaats en natiën in ruil voor uw leven. Vrees niet, want Ik ben met u;” (Jesaja 43:1-5)

David zag dat God hem bij zijn rechterhand vasthield (Psalm 73:23). Hij zei “God is mij niet alleen nabij, maar Hij wandelt samen met mij, hand in hand, door alle ellende heen. Laat alle vijanden maar achter mij aankomen, ik heb mijn hand in die van de Vader liggen!”

David zei dat God tot hem sprak, hem goede raad en richting gaf: “Gij zult mij leiden door uw raad” (Psalm 73:24)

Advertenties
  1. 11-07-2012 om 12:03

    GOD GENEEST NOG ALTIJD HIJ VERANDERD NIET EN BIJ HEM IS ALLES MOGELIJK.

  2. Ard Visser
    11-07-2012 om 14:31

    Gods goedheid, trouw, liefde houd nooit op te bestaan en wat is het toch geweldig van Hem dat Hij ons nooit alleen laat ook al voelen wij ons soms alleen in onze omstandigheden.
    God liefde is sterker dan al onze problemen en in Jezus is onze redding nabij, Halleluja.

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: