Home > Overdenkingen > Hij zal voor u handelen!

Hij zal voor u handelen!

Denkt u dat de Heer passief blijft toekijken hoe de duivel doet waar hij zin in heeft? Als God niet voor u zou handelen op het moment dat u Hem nodig heeft zou Hij niets meer zijn dan de valse god Baäl!

Elia had een confrontatie met de profeten van Baäl op de berg Karmel, waar een altaar was gebouwd. De test was als volgt: “De god die vandaag het gebed beantwoord zou God zijn!”. Elia bad dat er op een bovennatuurlijke manier vuur zou neervallen op het offer die hij op het altaar had gelegd – en dat is precies wat er gebeurde.

Maar voordat dit gebeurde dansten de profeten van Baäl van ’s morgens vroeg tot een de avond, ze huilden, ze smeekten, en ze pleitte bij hun god voor een antwoord. “Maar er kwam geen geluid en niemand gaf antwoord” (1 Koningen 18:26). Elia bespotte deze valse profeten “Roept luider, want hij is immers een god. Hij is zeker in gepeins, of hij heeft zich afgezonderd, of hij is op reis; misschien slaapt hij en moet wakker worden” (vers 27). Elia zei “Waar is jullie god? Is hij op vakantie? Slaapt hij? Hij moet zeker ergens een wandeling aan het maken zijn”

We kunnen dezelfde bespotting maken van God als Hij niet zou antwoorden wanneer we Hem aanroepen. Ziet u, Zijn eer staat op het spel wanneer wij bidden, en Hij laat zich niet bespotten omdat Hij niet antwoord. De Bijbel zegt van Hem: “Hij zal niet toelaten, dat uw voet wankelt … Zie, de Bewaarder van Israël sluimert noch slaapt” (Psalm 121:3-4). Onze God is ten alle tijde wakker en Hij let op al onze noden.

“Wie schanddaden najagen, zijn nabij, verre houden zij zich van uw wet; nabij zijt Gij, o HERE, en al uw geboden zijn waarheid” (Psalm 119:150-151)

De glorieuze waarheid in deze passage kan uw leven veranderen, het kan u vrede en rust brengen zoals u deze nog nooit ervaren hebt. Ziet u, vanaf het moment dat u de waarheid begrijpt dat God constant nabij is, dat Hij van u houdt en altijd in de buurt is, zal alle vrees en opwinding verdwijnen.

Advertenties
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: